عصر خودرو

رییس کل بیمه مرکزی در اینوکس ۲۰۱۸ :

نقش سه ضلعی بورس، بانک و بیمه در اقتصاد ویژه است

عصر بازار- رییس کل بیمه مرکزی گفت : رشد بالنده در اقتصاد با هماهنگی ۳ ضلع (بورس، بانک و بیمه) شکل خواهد گرفت و این سه بازار باید با یکدیگر هماهنگ باشد

نقش سه ضلعی بورس، بانک و بیمه در اقتصاد ویژه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، غلامرضا سلیمانی امیری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس 2018 با بیان این که باید بتوانیم ریسک صنعت بیمه را به کمک بازار سرمایه متعادل کنیم اظهار داشت، بزودی 10 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی بیمه منتشر می شود.


    ایجاد کمیته ثبات

    وی در ادامه افزود : در صنعت بیمه به کمیته ثبات مالی نیاز داریم تا بتوانیم حداقل تعادل لازم را برای شرکا های بیمه ای  شکل دهیم.

    سلیمانی در ادامه گفت : شرکت های بیمه نباید تمرکز فعالیت های خود را نسبت به فعال سازی بیمه های اجباری هدایت کنند بلکه می بایست هدف اصلی شرکت های بیمه افزایش ضریب نفوذ با بیمه های اختیاری باشد.

    رشد بیمه های زندگی

    وی همچنین با بیان این که ارزش بیمه های اختیاری در 6 ماه ابتدایی سال 97 از 9 درصد به 15 درصد رسیده است اظهار داشت : سرمایه گذاری در صنعت بیمه ایران نسبت به سال های گذشته رشد خوب داشته اما باید بیشتر شود و آمارها نشان می دهد که در ایران بیمه های زندگی 16 درصد و در جهان 55 درصد مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

    عرضه 10000 میلیارد تومان اوراق بهادار بیمه ای

    سلیمانی ضمن بیان این که از اوراق بهادار بیمه ای و زنجیره بلاک چین باید در توسعه صنعت بیمه استفاده کرد از عرضه 10000 میلیارد تومان اوراق بهادار بیمه ای در بازار  سهام خبر داد.

    بازنگری و اصلاح فعالیت های سرمایه گذاری

    وی افزود : بازنگری و اصلاح فعالیت های سرمایه گذاری در سه بازار (بورس، بانک و بیمه) باید در دستور کار قرار گیرد تا با حذف قوانین زائد شاهد تسهیل و گشایش های تازه تری در این سه بازار باشیم.

    تدوین مقررات در زمینه فعالیت استارت آپ ها

    رییس کل بیمه مرکزی در آیین افتتاحیه کیش اینوکس 2018 گفت : در بخش قراردادهای هوشمند می توانیم از فناوری بلاک چین استفاده کنیم و در همین زمینه تدوین مقررات در زمینه فعالیت استارت آپ ها از مهم ترین برنامه هایی است که بزودی در صنعت بیمه اجرایی می شود.

    برچسب ها