عصر خودرو

رییس سازمان خصوصی سازی در نمایشگاه بورس کیش:

دولت باید خود را از صحنه اقتصاد کنار بکشد

عصر بازار- رییس سازمان خصوصی سازی می گوید دولت باید هر چه زودتر از تصدی گری در صنایع مختلف دست بردارد و شرایط را برای خصوصی سازی واقعی آماده تر کند. او‌ تاکید می کند که وقتی دولت بایددصرفا نظارت کننده باشد و بخش خصوصی اقتصاد را بچرخاند.

دولت باید خود را از صحنه اقتصاد کنار بکشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نمایشگاه بورس، بیمه، بانک و خصوصی سازی، گفت : سازمان خصوصی سازی اعتقاد دارد که رشد اقتصادی کشور الزاماتی دارد از جمله اینکه باید دولت خود را از صحنه اقتصاد کشور کنار بکشد چرا که تا زمانی که دولت داخل بازی است کسی از آن مسابقه لذت نمیبرد.

    وی افزود: رقابت بخش خصوصی با دولت معنی ندارد. ما به خصوصی سازی به اینکه چقدر واگذار شد نگاه نمی کنیم. ما بیش از 700 بنگاه را به بخش خصوصی واگذار کردیم ولی این افتخار ما نیست دولت در بخش های مختلف تصدی گری میکند دولت پمپ بنزین را مدیریت میکند آلومینیوم تولید می کند آبزی پروری می کند. حتی کشت گوجه فرنگی را دولت انجام میدهد این موضوع که دولت در همه جا تصدی گری کند اصلا صحیح نیست.


    رییس سازمان خصوصی سازی گفت: بخش خصوصی باید دولت را با احترام کنار بزند. سازمان خصوصی سازی بابت خصوصی سازی مورد اتهامات زیادی قرار گرفته است. کار ما پر شده از دادگاه و دادگاه رفتن است. وقتی یک سازمانی این چنین شجاعانه برای کنار زدن دولت جلو بیاید باید از آن حمایت کرد. من گله می کنم از اتاق های بازرگانی، چرا در مزایده های ما شرکت نمی کنند چرا وقتی ما در آماج اتهام ها قرار دارد کسی کمک نمی کند.

    وی با اشاره به اقداماتی که درباره توزیع سود سهام عدالت شد گفت: ما با 49 میلیون نفر تماس اینترنتی برقرار کردیم و توانستیم سود سهام عدالت را بدهیم ما هزاران تراکنش را انجام دادیم که رکورد بی نظیری بود. ما به ایرانی می اندیشیم که اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد و دولت نظارت کند.

    برچسب ها