عصر خودرو

نگاهی به معاملات امروز تالار پتروشیمی؛

بازار شیمیایی ها با آرامش کامل به تعطیلات رفت

عصر بازار: نگاهی به معاملات امروز محصولات شیمیایی در بورس کالای ایران نشان می دهد به جز جوش شیرین پتروشیمی شیراز و کریستال ملامین پتروشیمی خراسان سایر محصولات مانند هفته های گذشته با روندی آرام مورد معامله قرار گرفتند.

بازار شیمیایی ها با آرامش کامل به تعطیلات رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ار بورس کالای ایران، علی حیدری، کارشناس بازار شیمیایی درباره معاملات امروز بورس کالا گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، بازار محصولات پتروشیمی با آرامش روبه رو شده است. از سوی دیگر نوسان قیمت دلار هم سبب شده تا احتیاط برای ورود به مبادلات بیش از پیش باشد.

    وی در ادام خاطر نشان کرد: به نظر می رسد اکثر معامله گران در انتظار تثبیت قیمت دلار هستند تا بتوانند برای آینده تصمیم گیری درستی انجام دهند.

    این درحالی است که امروز جوش شیرین پتروشیمی شیراز که با حجم 500 تن عرضه شده بود که یک هزار و 350 تن تقاضا داشت. این کالا با قیمت یک هزار و 195 تن عرضه شد و معامله گران برای خرید آن میانگین قیمت یک هزار و 333 تومان را به ثبت رساندند.

    همچنین کریستال ملامین پتروشیمی خراسان نیز امروز تقاضایی بالاتر از عرضه داشت، به طوری که عرضه 400 تنی آن 480 تن تقاضا داشت. قیمت پایه ین کالا 3 هزار و 868 تومان بود و معامله گران قیمت پایانی 3 هزار  890 تومان را برای آن ثبت کردند.

    در همین حال محصولاتی همچون بنزن پتروشیمی بوعلی سینا، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران ، استایرن منومر پتروشیمی پارس، کربنات سدیم سنگین و سبک پتروشیمی شیراز و الکیل بنزن خطی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران وارد سیستم مچینگ شده و با استقبال اندک معامله گران روبه رو شدند.

    همچنین در این روز تعداد محدودی از محصولات پلیمری هم عرضه شد که مانند روز سه شنبه هفته جاری استقبال اندکی داشت و به این ترتیب اکثر کالاهای عرضه وارد سیستم مچینگ شدند.

    به گفته این کارشناس بازار شیمیایی ها، یکی از دلایل عدم استقبال معامله گران امروز از محصولات پلیمری تعطیلات و کاهش مصرف است.

    برچسب ها