عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:

اجرای ماده ۲۴ قانون کسب و کار

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش روز ملی صادرات ضمن قدردانی از رهبری در دیدار با هیئت دولت گفت: ایشان در این دیدار بر شنیدن نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها تاکید کردند؛ اما امروز شاهد این هستیم که توجهی به بخش خصوصی نمی‌شود.

اجرای ماده ۲۴ قانون کسب و کار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، غلامحسین شافعی افزود: معاون اول رئیس جمهوری بر اجرای ماده 24 قانون کسب و کار تاکید کردند. اما اکنون در مشور مشکل عجله در تصمیم‌گیری وجود دارد؛ بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها نیازمند پیوست کارشناسی است که اکنون دیده نمی‌شود.
    شافعی ادامه داد: این عجله در تصمیم‌گیری‌های مهم نتایج مخربی در پی دارد و به همین دلیل خواهش می‌کنیم که دستور اجزای این قانون صادر شود.
    وی با اشاره به تاکید معاون اول رئیس جمهوری بر قانون‌گرایی، گفت:در ماده 24 قانون کیب و کار تاکید شده است که باید پیش از اجرای هر گونه دستورالعمل و بخشنامه پیش‌آگهی شود و به اطلاع فعالان اقتصادی برسد. اما در حال حاضر هر گونه بخشنامه جدیدی بدون مطالعه و حتی آگاهی فعالان صادر می‌شود.
    رئیس اتاق بازرگانی ایجاد تاکید کرد: ضروری است که قیمت‌های پایه صادراتی کشور تصحیح شود؛ چرا که صادرکننده محصول خود را با قیمت پایه 3000 تومان صادر می‌کنند که این موضوع، بازگرداندن ارز ناشی از صادرات به سامانه نیما را با مشمل مواجه می‌کند. بنابراین قیمت‌های پایه صادراتی باید به قیمت‌های واقعی نزدیک شود.
    شافعی با اشاره به وجود اختلاف‌های تجاری بین ایران و کشورهای هدف، گفت: در زمان ایجاد این اختلافات  تجاری، ممکن است صادرکننده قادر به پس گرفتن پول خود نباشد. در این شرایط باید ساز و کاری برای این مشکل اندیشیده شود.
    وی ادامه داد:از سوی دیگر، داشتن دفاتر تجاری خارج از کشور برای صادرکنندکان هزینه زیادی دارد که باید در دستورالعمل‌های صادراتی اندیشیده شود.
    شافعی گفت: باید در میان فعالان اقتصادی کشور در جه اعتماد را افزایش دهیم؛ در این راستا تاکید این فعالان اقتثادی بر اجرای ماده 24 قانون کسب و کار است.

    برچسب ها