عصر خودرو

موج سواری فولادی ها در بازارهای جهانی

عصر بازار- گزارش هفتگی بازارهای جهانی فولاد منتشر شد.

موج سواری فولادی ها در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی در چین هفته گذشته با توجه به محدود شدن عرضه و وجود تقاضا از 71 دلار به 74 دلار هر تن خشک سی اف آر بهبود یافت. در بنادر چین موجودی سنگ آهن وارداتی به خصوص برای خلوص های بالا زیاد نبود از این رو جو مثبتی داشت. البته بیشتر تجار چینی در بازار سنگ آهن فعال بودند تا مصرف کننده های نهایی.

    در بازار سنگ آهن صادراتی ایران نیز آخرین  قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص 61 درصد کمتر از یک دلار رشد داشت و 30.2 دلار هر تن فوب ثبت شد. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  61 درصد ایران نیز  40 سنت رشد داشت و 25.8  دلار هر تن فوب شد.

    قراضه

    متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و 2 وارداتی به ترکیه در حدود 329 دلار هر تن سی اف آر باقی ماند. البته قیمت های پیشنهادی تا 335 دلار هر تن سی اف آر بود ولی فولادسازان ترک با توجه به رکود بازار فولادشان قدرت خرید در این سطح را نداشتند و به دنبال 320 دلار بودند که مورد قبول عرضه کننده ها نبود.

    در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده در 342 دلار هر لانگ تن در ثبات بود.متوسط قیمت قراضه وارداتی در شرق آسیا 354 تا 357 دلار هر تن سی اف آر بود که تغییری نداشت.قیمت پیشنهادی  قراضه خرد شده امریکا و انگلیس در هند در 360 دلار هر تن سی اف آر در ثبات بود.همچنین مزایده قراضه صادراتی ژاپن بدون خریدار متوقف شد که از سال 2004 تاکنون سابقه نداشته است. قیمت مورد نظر تجار ژاپنی برای صادرات قراضه سنگین کلاس 2 317 تا 330 دلار هر تن فوب بود.

    بیلت

    هفته گذشته فعالیت بازار بیلت در ترکیه کم بود و در بازار داخلی قیمت 5 دلار ارزان تر شده و به قیمت 475 تا 480 دلار هر تن درب کارخانه شد. بیلت وارداتی به ترکیه هم تا 10 دلار ارزان تر شده 475 دلار هر تن سی اف آر بود. بیلت صادراتی ترکیه نیز خریدار نداشت.

    بیلت صادراتی سی آی اس نزولی بود و با 5 دلار افت به 455 دلار هر تن فوب رسید. بازار جوی منفی داشت چرا که تقاضا در اغلب بازارهای خریدار کم است.

    آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین 563 دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد که 10 دلار هر تن نسبت به دو هفته قبل رشد داشت. بیلت صادراتی چین نیز 525 دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

    مقاطع

    میلگرد صادراتی چین هفته گذشته 1.5 دلار هر تن بالا رفت و  570 دلار هر تن فوب شد. قیمت در بازار داخلی میلگرد چین نیز بین  626 تا 661 دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود البته محدودیت های تولید زمستانی در شهرهای  شمالی چین ممکن است بر قیمت های بازار داخلی میلگرد آن اثر منفی بگذارد.

    میلگرد صادراتی سی آی اس نیز با 3 دلار افت به 497 دلار هر تن فوب رسید.یک هفته گذشته اغلب کارخانه ها در ترکیه قیمت میلگرد صادراتی خود را  در 500 تا 505 دلار هر تن فوب ثابت نگه داشتند و تقاضا هنوز نسبتا ضعیف بود. در بازار داخلی نیز میلگرد تا 10 دلار ارزان تر شده 500 تا 512 دلار هر تن درب کارخانه شد.

    در بازار داخلی اروپا میلگرد از 545 یورو به 542 یورو هر تن درب کارخانه کاهش یافت.  در بازار امریکا نیز میلگرد 698 دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.

    ورق

    قیمت ورق گرم صادراتی سی آی اس هفته گذشته کمی افت داشت و بازار در رکود به سر می برد قیمت ورق گرم نسبت به دو هفته قبل حدود 5 دلار افت داشت و 515 تا 520 دلار هر تن فوب شد. در خاور دور هم ورق گرم سی آی اس 555 تا 560 دلار هر تن سی اف آر بود ولی خریداران تا 10 دلار ارزان تر درخواست می دادند.

    ورق گرم صادراتی چین تا 10 دلار افت داشت و 555 تا 565 دلار هر تن فوب شد. در جنوب شرق آسیا ورق گرم چین 560 تا 570 دلار هر تن سی اف آر بود. در کل بازار صادرات ورق چین خیلی فعال نبود.

    در بازار داخلی امریکا ورق گرم هفته گذشته از 836 دلار به  842 دلار هر شورت تن درب کارخانه بهبود یافت. در اروپا نیز ورق گرم یک یورو ارزان تر شده  562 یورو هر تن درب کارخانه شد .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو