عصر خودرو

بازار بیلت ترکیه در تنگنا

عصر بازار- فعالیت بازار بیلت در ترکیه کاهش یافته و قیمت بالای قراضه ، صادرات بیلت را محدود کرده است از سوی دیگر قیمت پایین محصولات نیمه تمام فولادی در بازار داخلی نیز واردات را تحت فشار قرار داده است.

بازار بیلت ترکیه در تنگنا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، بیلت در بازار داخلی ترکیه 5 دلار ارزان تر شده و 475 تا 480 دلار هر تن درب کارخانه است؛ اخیرا کارخانه کاردمیر 60 هزار تن بیلت را در 460 تا 465 دلار هر تن درب کارخانه فروخته است که نشان می دهد بخش زیادی از نیاز نوردکاران تامین می شود و نیاز به واردات کمتر خواهد شد.

    بیلت سی آی اس 5 تا 10 دلار ارزان تر شده و 475 دلار هر تن سی اف آر ترکیه است. خبر از معامله در 462 تا 465 دلار هر تن سی اف آر شنید شده که تایید نشده است. برخی هنوز در 480 دلار پیشنهاد می دهند بنابراین انتظار می رود واردات بیلت در ترکیه مدتی در سکوت بماند.

    از سوی دیگر در بازار صادرات ترکیه هزینه بالای قراضه موجب شده فولادسازان ترک عقب بنشینند. اگر بخواهند بیلت آن ها به فروش برود باید در 460 دلار هر تن فوب عرضه کنند ولی با قیمت فعلی قراضه باید بیلت را به 475 تا 480 دلار هر تن فوب برسانند که قدرت رقابت با سی آی اس را ندارد.​

    برچسب ها