عصر خودرو

پیش بینی اوپکی ها از قیمت نفت در سال ۲۰۱۶

بدترین برآورد قیمت نفت در سال جدید برای کدام کشورهاست؟

عصر بازار- بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک بدبینانه ترین پیش بینی را نسبت به قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ دارد .

بدترین برآورد قیمت نفت در سال جدید برای کدام کشورهاست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، بررسی قیمت نفت در بودجه سال جاری میلادی کشورها نشان می دهد اعضای اوپک به نفت بالای 50 دلار در سال 2016 فکر نمی کنند .

    به این ترتیب بدبینانه ترین پیش بینی ها به آسیایی ها و خوشبینانه ترین پیش بینی ها به افریقایی های حاضر در اوپک تعلق دارد .

    براورد افریقایی ؛ 36 تا 50 دلار

    4 کشور آفریقایی عضو اوپک قیمت نفت در بودجه 2016 را بیشت 36 تا 50 دلار پیش بینی کرده اند . بر اساس این گزارش در حالی که نیجریه قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال 2016 را معادل 36 دلار تعیین کرده است، آنگولا پیش بینی کرده است می توان در این دوره زمانی بر نفت 40 دلاری حساب کرد .

    لیبی و الجزایر اما هر چند با توجه به کاهش قیمت نفت در سال 2015، نسبت به اصلاحاتی در بودجه سال جاری میلادی شان اقدام کرده اند و تاکید دارند باید قیمت سوخت افزایش یافته و درآمدهای مالیاتی شان با رشد همراه باشد اما رقم دقیقی برای قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال 2016 آنها اعلام نشده است . با این حال اخبار منتشره حکایت از آن دارد که در محاسبات این دو کشور قیمت نفت در بودجه سال جاری میلادی بیش از 50 دلار در نظر گرفته نشده است .

    براورد آمریکایی؛ 35 تا 40 دلار

    اکوادور و ونزوئلا ، دو عضو آمریکایی اوپک پیش بینی کرده اند قیمت هر بشکه نفت در سال اینده بین 35 تا 40 دلار باشد . ونزوئلا که از محل کاهش قیمت نفت رد بودجه سال جاری با بحرانی جدی روبروست ، قیمت هر بشکه نفت را در بودجه سال 2016 خود 40 دلار تعیین کرده است اما اکوادور نگاه منفی‌تری به بازار جهانی نفت دارد از این رو مبنای محاسباتی اش را روی قیمت 35 دلاری گذاشته است . برخی مقامات این کشور قیمت نفت 40 دلار را نیز در سال جاری میلادی دور از ذهن نمی دانند .

    برآورد آسیایی ؛ 29 تا 48 دلار

    بدبینانه ترین پیش بینی از آن بزرگترین تولید کننده نفت است. عربستان که از سوی بسیاری از تحلیلگران بین المللی به عنوان طراح کاهش قیمت نفت در بودجه معرفی شده است ، قیمت 29 دلار را در سال آینده متصور می داند . این کشور بودجه سال جاری خود را با نفت 29 دلاری بسته است تا این پیام را به بازارهای جهانی نفت بدهد که قیمت نفت در سال جاری میلادی رشد چندانی نخواهد داشت . عربستان کشوری است که در دو سال اخیر با پیگیری سیاست عدم کاهش عرضه نفت ، تنزل قیمت‌ها در بازارهای جهانی را دامن زده است . به نظر می رسد برآوردهای بدبینانه عربستان از آنجا ناشی می شود که ایران قصد دارد نسبت به افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت خود اقدام کند و عربستان با لحاظ کردن این پیش فرض کاهش بیش از پیش قیمت نفت را در محاسبات بودجه ای اش لحاظ کرده است .

    خوش بینانه ترین پیش بینی به قطر و امارات تعلق دارد . این دو کشور قیمت هر بشکه نفت را 48 دلار در بودجه سال 2016 تعیین کرده اند . عراق و کویت نیز قیمت هر بشکه نفت را در سال 2016 معادل 45 دلار پیش بینی کرده اند اما بدترین پیش بینی در میان آسیایی های عضو اوپک متعلق به ایران است . ایران قیمت هر بشکه نفت را 40 دلار تعیین کرده است که البته برخی مقامات تاکید دارند باید نفت را بین 35 تا 40 دلار مد نظر قرار داد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها