عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته، با ۴۹ سنت افزایش به ۷۹ دلار و ۷۸ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، به دنبال مشاهده نشانه هایی مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت در چین، قیمت نفت روز جمعه با افزایش مواجه بود، هرچند که به دلیل افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها از تاثیر منفی جنگ تجاری بر فعالیت های اقتصادی، افت قیمت هفتگی را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته، با 49 سنت افزایش به 79 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه 47 سنت افزایش داشت و به69 دلار و 12 سنت رسید.

    در این هفته، قیمت نفت برنت افت 0.9 درصدی و نفت خام آمریکا کاهش 3.1 درصدی را تجربه کردند. قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به بالاترین رقم های 4 سال گذشته که در اوایل ماه اکتبر به ثبت رسیده بود، حدود 7 دلار افت داشته است.

    شکاف قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نسبت به نفت برنت به 11 دلار رسیده که بالاترین رقم از 8 ژوئن به شمار می رود.

    بر اساس آمارهای دولتی، توان عملیاتی پالایشگاه های چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان در ماه سپتامبر به رقم بی سابقه 12.49 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    این آمارها موجب امیدواری نسبت به افزایش تقاضای نفت چین شده، هرچند که آمارهای حاکی از کند شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال، نگرانی هایی را در مورد احتمال کاهش مصرف نفت چین به وجود آورده است.

    نتایج بررسی کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپکی ها نشان می دهد که میزان تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید از 129 درصد در ماه اوت به 111 درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

    برچسب ها