عصر خودرو

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بسته توزیعی حمایت اجتماعی هفته آینده در دولت تصویب می شود

عصر بازار- سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته توزیعی حمایت اجتماعی، جمعیت هدف و اعتبار آن برای کمک به افراد نیازمند هفته آینده در نشست هیات دولت به تصویب می رسد.

بسته توزیعی حمایت اجتماعی هفته آینده در دولت تصویب می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی پنجشنبه شب در سفر چند ساعته خود به شهرستان قوچان در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری معلولین کم توان ذهنی و جسمی 'آرزو' در این شهر طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون تیم آماری در حال بررسی اقشار خاص آسیب پذیر و کم درآمد جامعه است تا در اسرع وقت بسته های حمایت اجتماعی در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.
    وی اظهار داشت: رئیس جمهوری بارها تاکید داشته اند که با توجه به افزایش قیمت برخی اقلام ،گروه هایی از اقشار جامعه باید مورد حمایت های اجتماعی قرار گیرند که کار بررسی ، سنجش و جمعیت هدف در حال انجام است تا با ضریب اطمینان بیشتر این کار انجام شود.
    سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه ای برای افزایش دستمزد یا تغییر حقوق کارگران نداریم و هدف دولت اختصاص 13.5 میلیارد دلار برای 25 قلم کالای اساسی از جمله دارو، گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن و نهاده های دامی با ارز دولتی است.
    وی در باره پرداخت تسهیلات بلاعوض به معلولین نیز افزود: برای خانواده های دارای 2 معلول 300 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود و برای خانواده های دارای یک معلول این تسهیلات از 40 میلیون ریال به 80 میلیون ریال یا 100 میلیون ریال افزایش یافته است.
    محسنی بندپی با قدردانی از خیرین مرکز نگهداری معلولین کم توان ذهنی و جسمی آرزو در قوچان اظهار داشت: این مرکز یکی از استانداردترین فضاهای فیزیکی برای نگهداری و توانبخشی معلولان با ظرفیت 200 نفر است که طبقه اول آن آماده بهره برداری است و 2 طبقه دیگر آن در مرحله نازک کاری قرار دارد.
    وی با بیان اینکه این مرکز باید هر چه زودتر مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد گفت: برای تجهیز آن چهار میلیارد ریال تخصیص می یابد.
    وی افزود: برای مرکز معلولین همت نیز جهت کمک هزینه های درمان و مددجویی یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و پس از احداث ساختمان آن برای تجهیز نیز کمک خواهد شد.
    سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: پاراکلینیک تامین اجتماعی قوچان به عنوان یکی از نیاز ها و درخواستهای مردم این شهرستان مطرح است که مراحل نهایی کارشناسی آن در حال انجام است که باید سریعتر اقدام شود.
    شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.

    برچسب ها