عصر خودرو

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خبر داد :

امکان صادرات برق از سال آینده میان ۳ کشور ایران، آذربایجان و روسیه

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تبادل نظر پیش‌نویس موافقت‌نامه اجرای مشترک تحقیقات امکان سنجی فنی و اقتصادی اتصال سیستم‌های انرژی برق ایران، آذربایجان و روسیه خبر داد و گفت:رایزنی برای امکان تبادل برق میان سه کشور از سال آینده آغاز شد.

امکان صادرات برق از سال آینده میان ۳ کشور ایران، آذربایجان و روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، همایون حائری با اشاره به برگزاری نخستین نشست کارگروه سه‌جانبه اتصال سیستم‌های انرژی ایران، روسیه و آذربایجان به منظور پیشبرد امکان تبادل برق میان سه کشور یاد شده گفت:امکان صادرات برق از سال آینده میلادی مورد بررسی قرار گرفت. وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست کارگروه سه جانبه اتصال سیستم‌های انرژی ایران، روسیه و آذربایجان به میزبانی وزارت انرژی روسیه، گفت: این جلسه طی هفته جاری با حضور معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه، معاون وزیر انرژی آذربایجان و معاون وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
    وی ادامه داد: در این جلسه پیش‌نویس موافقت‌نامه اجرای مشترک تحقیقات امکان سنجی فنی و اقتصادی اتصال سیستم‌های انرژی برق ایران، آذربایجان و روسیه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
    وی افزود: در این نشست همچنین بر روی مفاد کلی و جنبه‌های اصلی امکان سنجی فنی و اقتصادی اتصال سیستم‌های انرژی برق ایران، آذربایجان و روسیه، مسائل مالی و فنی شامل جذب مشاورین، تقسیم وظایف و آماده سازی نقشه راه و بررسی امکان تبادل انرژی برق در رژیم‌های سنکرون و غیرسنکرون مورد توافق قرار گرفت.
    حائری با اشاره به اینکه در این نشست امکان صادرات برق روسیه به منطقه تعیین شده از سیستم انرژی ایران از ماه مارس 2019 مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: در این جلسه مسئولان روسی و آذربایجان پیشنهاد طرف ایرانی را در مورد احجام مورد نظر برای تبادل انرژی در رژیم سنکرون بین ایران و آذربایجان را که باید حداقل 600 مگاوات باشد، دریافت کردند.
    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به تشریح زمان‌بندی طرف ایرانی جهت صادرات و واردات انرژی برق اشاره کرد و گفت: بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته پیش‌بینی شده است تا صادرات انرژی برق از روسیه به ایران در بازه زمانی تابستان، صادرات انرژی برق از ایران به روسیه در بازه زمانی و پاییز و همچنین تبادل انرژی برق در بازه زمانی زمستان بسته به نتایج مذاکرات سه جانبه و توافقات بین مراکز دیسپاچینگ سه کشور صورت بگیرد.
    وی ادامه داد: در این نشست معاونان وزارتخانه‌های انرژی و نیروی ایران، روسیه و آذربایجان مفاد کلی و جنبه‌های اصلی امکان سنجی فنی و اقتصادی اتصال سیستم‌های انرژی برق ایران، آذربایجان و روسیه، مسائل مالی و فنی شامل بررسی امکان تبادل انرژی برق در رژیم‌های سنکرون و غیرسنکرون، جذب مشاورین، تقسیم وظایف و آماده سازی نقشه راه را بررسی کرده و وظیفه انجام مذاکرات با هدف آماده سازی امضای موافقت نامه طی یک ماه را به شرکت‌های خود محول کردند.

    برچسب ها