عصر خودرو

نایب رئیس مجلس مطرح کرد:

توافقات اولیه فعالان اقتصادی تبریز با روسای گمرک و امور مالیاتی کشور

عصر بازار- نایب رئیس مجلس با استقبال از توافقات اولیه فعالان اقتصادی تبریز با روسای گمرک و امور مالیاتی کشور تاکید کرد که هرجا در اجرای این توافقات کوتاهی شود پیگیری خواهم کرد.

توافقات اولیه فعالان اقتصادی تبریز با روسای گمرک و امور مالیاتی کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در تشریح نتایج حاصل از جلسه تجار و صنعتگران آذربایجان شرقی با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و رئیس کل گمرک ایران گفت: قبل از این جلسه، جلسات متعددی با تولید کنندگان و بازرگانان داشتیم که در این جلسات قرار بر این شد که مشکلات و دغدغه هایشان را جمع بندی ودر این جلسه تقسیم بندی کنند که چه مطالبی اولیت دار است.
    پزشکیان ادامه داد: تصمیم بر این شد که از هر صنفی یک نفر مجموعه مسائل پیش رو آن صنعت را ارائه بدهند و مشکلات زیادی را عنوان نکنند بلکه چند مشکل عمده و اساسی مطرح شود تا نتیجه بگیریم.
    وی با اشاره به اینکه قبلا با آقای تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و همچنین آقای عسگری رئیس کل گمرک کشور صبحت کردیم که به تبریز آمده و رو در رو پای صحبت ها و دغدغه های تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان نشسته و راهکار برای حل مشکلات مطرح شده ارائه دهند، گفت: در طول جلسه آنچه به نظر می رسید رضایت صنعتگران بود بطوریکه برای اکثر مشکلات مطرح شد راهکاری برای حل و فصل آن ارائه شد که با استقبال صنعتگران نیز مواجه شد.
    نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تصمیم بر این شد تمامی حرف ها، قول ها، دغدغه های مطرح شده در این جلسه جمع بندی شود و هر کجا کوتاهی صورت گرفت ما پیگیری کنیم.
    وی همچنین از حضور تیمی اقتصادی از سازمان امور مالیاتی و گمرک کشور در تبریز خبرداد و گفت: برنامه ما از حضور این تیم بررسی و حل مشکلات برخی از کارخانه های مشکل دار است که این تیم هفته آنیده در استان آذربایجان شرقی حضور پیدا می کنند.
    پزشکیان بیان داشت: مواد اولیه و موادی که نام های شخصی دارند در این جلسه اعلام شد که دیگر مالیات به این مواد تعلق پیدا نخواهد کرد و با هماهنگی موادی که نیاز است از طریق گمرک وارد کشور بشود.
    وی با اشاره به مشکلات ارزی، پولی برخی صنعت گران، اعلام کرد: در این جلسه نظر بر این بود که مشکلات پولی و ارزی مطرح نشود و دلیل بر اینکه برنامه داریم در یک جلسه دوباره با صنعتگران استان این مسئله را مطرح کنیم و اگر با مشکلات ارزی هم مواجه هستند با دعوت مدیران اقتصادی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این مسائل بررسی شود.
    نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه هنوز مشکلات را در کشور جدی نگرفته ایم بطوریکه همدیگر را محکوم می کنیم غافل از اینکه کسانی که این مشکلات را ایجاد کرده در خارج نشسته و تمامی حرکت های اقتصادی، فرهنگی و فکری جامعه ما را مدیریت می کنند.
    پزشکیان با اشاره به اینکه دشمنان ما با استفاده از ابزار فضای مجازی، رسانه ها، تبلیغات و جلوگیری از فروش، صادرات و واردات سعی در ضربه زدن به کشور هستند، گفت: متاسفانه در این مواقع مدیران، مسئولان و حتی خطبا شروع سرزنش و بی عرضه جلوه دادن  بقیه می کنند ولی حرف این است که کسانی این مشکلات را ایجاد کرده اند و هر کسی روی کار بیاید به این راحتی این مشکلات را نمی تواند حل کند.
    وی ادامه داد: لازم است تیمی تشکیل شود که در مورد مسائل مربوط به صنعت و اقتصاد، قشر های آسیب پذیر و هر چیز دیگری تصمیم گیری کنند و بقیه ارگان ها و نهاد های دولتی نیز پای بند حرف های این تیم باشند و همچنین رسانه ها، نیروهای انتظامی و نظامی، صدا و سیما، مردم و مسئولین یک صدا از این سیاست ها دفاع بکنند.
    پزشکیان با اشاره اینکه هر سیاستی هزینه دارد، اظهارداشت: اگر قرار بر این باشد تصمیمی در کشور گرفته شود و شروع به نقد همدیگر بکنیم می شود همان چیزی که آمریکا از ما می خواهد که بین خودمان اختلاف داشته باشیم.
    وی خاطرنشان کرد: ما در زمان جنگ عملیات هایی را شکست می خوردیم، مجروح و شهید می دادیم، نه تنها نتیجه نمی گرفتم بلکه کلی هم تلفات می دادیم ولی کسی در آن زمان نمی  آمد نقد کند و تصمیم را زیر سوال ببرد بلکه یک صدا پشتیبانی می کردند و همه تدارکات برای جنگ بود که پیروز بشویم.
    نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقد های بی پایه و اساس باعث بر هم زدن ثبات و امنیت کشور می شود، گفت: آمریکا می خواهد کانون های مختلف تصمیم گیری در کشور همدیگر را نقد و فحش بدهند و اون منفعت خود را ببرد.
    پزشکیان اظهارداشت: هیچ کسی حتی من نماینده بدون عیب و نقص نیستم و این را باید قبول کنیم که این نقص ها زاییده توان و عدم توان ما نیست بلکه ما در یک تحریم تمام عیار دشمن هستیم و این دشمن عراق نیست بلکه آمریکایی است که با تمام توان خود به میدان آمده.
    وی افزود: تمامی کسانی که در دنیا تجارت می کنند به نحوی از آمریکا تبعیت می کنند، دولت ها شاید قبول نکنند ولی سرمایه دار و تاجر دنبال منفعت است و هیچ وقت تجارت با آمریکا را خاطر تجارت مدود ایران را رها نمی کند.
    پزشکیان با اشاره دوباره به اینکه نیاز است ستاد جنگ اقتصادی در کشور تشکیل شود، گفت: ستادی می خواهیم که تصمیم واحد بگیرد و مشکلات را در جامعه مطرح کند، چطور در زمان جنگ ستاد هایی در استان ها، شهرها و حتی روستا ها برای مقابله با جنگ شکل گرفته بود امروز نیز باید علمی تر این ستاد در کشور ایجاد شود.

    برچسب ها