عصر خودرو

آمریکا تشدید تحریم ها علیه بخش نفتی ونزوئلا را فوری نمی داند

عصر بازار- یک مقام ارشد دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن به دنبال افزایش فشار تحریم ها علیه ونزوئلا است اما با توجه به وضعیت متزلزل شرکت ملی نفت ونزوئلا و تولیدات آن معتقد است نیازی چندانی به هدف قرار دادن فوری بخش انرژی این کشور وجود ندارد.

آمریکا تشدید تحریم ها علیه بخش نفتی ونزوئلا را فوری نمی داند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، دولت آمریکا تاکنون چندین دور تحریم را علیه مقامات نظامی و سیاسی ونزوئلا اعمال کرده است. اوایل سال جاری میلادی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تحریم های بیشتری را علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعمال کرد.
    در همین حال یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا دولت واشنگتن فشارهای تحریم ها را علیه کاراکاس کاهش داده، از تحریم ها به عنوان بخشی از ابزارهای مختلف در مورد سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا نام برد و گفت: در مورد ونزوئلا همه چیز روی میز است.
    تولید نفت خام ونزوئلا در سال 2017 به پایین ترین میزان در 28 سال اخیر رسید. بسیاری سوءمدیریت و فساد مالی را عامل این وضعیت نفتی ونزوئلا برشمرده اند.
     ونزوئلا ماه هاست با بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر از جمله کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید روبرو بوده است. صندوق بین المللی پول اخیرا پیش بینی کرده که تورم ونزوئلا در پایان سال جاری میلادی به یک میلیون درصد خواهد رسید.

    برچسب ها