عصر خودرو

با انجام نهمین عرضه اولیه سال؛

کشت و صنعت دامپروری پارس، بورسی شد

عصر بازار- مدیرعامل کشت و صنعت دامپروری پارس آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۳۲.۵ میلیارد تومانی را اعلام کرد و گفت: تحریم ها اثری بر همکاری با شرکت فرانسوی ندارد.

کشت و صنعت دامپروری پارس، بورسی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار»، پیش از ظهر امروز مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس آخرین توضیحات تکمیلی را درخصوص وضعیت مالی و عملکردی این شرکت 32.5 میلیارد تومانی داد تا 10 درصد از سهام آن به عنوان نهین شرکت تازه وارد در بازار دوم بورس تهران عرضه شود.
    براین اساس، ارسلان کاظم پور با اشاره به اینکه مرکز اصلی این شرکت در شهرستان پارس آباد اردبیل واقع شده گفت: قسمتی دیگر از اراضی هم در شهرستان بیله سوار است. سرمایه اصلی "زپارس" 18 هزار هکتار اراضی زراعی است،همچنین دارای 7550 لیتر حق آبه،14 مگاوات برق و یک واحد دامپروری شیری با 2300 راس جمعیت دامی و 1200 راس گاو شیری و تولید روزانه 42 تن شیر است.
    وی افزود: این شرکت علاوه بر تولید محصولات استراتژیک شامل گندم، جو، سویا، کلزا، بصورت انحصاری بذر ذرت رقم 704 را تولید می کند و به مدت 2 سال با شرکت اورالیس فرانسه برای تولید بذر کلزای زمستانه (تنها تولیدکننده) همکاری دارد. براساس تفاهم نامه ای که با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده طی 2 سال آینده باید هزارتن بذر هیبرید کلزای زمستانه توسط "زپارس" تولید شود که کل نیاز کشور به این بذر پوشش داده خواهد شد و از این طریق بیشتر از 30 میلیارد تومان در سال گردش مالی خواهد داشت.
    این مقام مسئول از برنامه اجرای تبدیل 4200 هکتار اراضی دیم به آبی با استفاده از 89 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: از این طریق تجهیزات آبیاری تحت فشار توسط دولت طی دو سال در اختیار قرار می گیرد. تمامی ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده به روز رسانی شده و 700 هکتار باغ محصولات هسته دار و خشکبار در حال توسعه داریم و سعی شده عملکرد در واحد سطح را طی 5 سال آتی به 35 تا 40 درصد افزایش دهیم.
    کاظم پور با اشاره به دنبال کردن کشت محصولات دارای ارزش افزوده زیاد ادامه داد: تولید بذر، لاین، والدین محصولات کشاورزی و اخذ امتیاز جهاد کشاورزی برای تولید بذر سویا و تلیسه از این جمله است که البته بیشترین ارزش افزوده از تلیسه کسب خواهد شد.
    وی درخصوص اثر تحریم ها با توجه به همکاری با شرکت فرانسوی است، گفت: یک گروه از شرکت اورالیس به تازگی به ایران آمده بودند , تحریم ها بر این همکاری تاثیری نخواهد داشت . همچنین با در نظر گرفتن راه حل اتحادیه اروپا برای تسهیل تبادلات مالی، این مورد نیز مشکل و محدودیت نخواهد داشت.
    فرایند عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس در بورس تهران در حالی  آغاز شد که هر سهم این شرکت تازه وارد 350 تومان کشف قیمت شد.
    این عرضه شامل 32 میلیون و 534 هزار سهم "زپارس" بود که محدوده 320 الی 350 تومان و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 300 سهم تعیین شده اما به دلیل استقبال زیاد متقاضیان مقرر شده به هر کد 155 سهم تخصیص داده شود که در این صورت حدود 212 هزار سهامدار قادر به خرید خواهند بود تا بعد از رکورد 205 هزار خریدار داروسازی اوه سینا، رکورد تازه ای در عرضه اولیه به دست آید.
    این شرکت بعد از شرکت های پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود، پتروشیمی پارس، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم و تجارت الکترونیک پارسیان کیش و داروسازی آوه سینا ، نهمین شرکت جدید سال بشمار می رود.

    برچسب ها