عصر خودرو

" شرکت نفت پارس" زیر ذره بین تحلیل ؛

رشد ۷۶ درصدی سود "شنفت" در سال ۹۷

عصر بازار- شرکت نفت پارس، پایان سال مالی اسفند ۹۶، سود ۸۵۶ ریالی برای هر سهم محقق کرد که رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل نشان می دهد. از طرفی در شش ماهه نخست سال مالی ۹۷ حدود ۶ هزار و ۴۵ میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به ۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال مدت مشابه سال مالی قبل با رشد ۷۶ درصدی همراه شده است.

رشد ۷۶ درصدی سود "شنفت" در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،اصلی ترین محصول شرکت روانکار است که در شش ماهه نخست سال مالی جاری حدود 5 هزار میلیارد ریال از این محصول به فروش رفته که معادل 83 درصد از سبد فروش شرکت است.
    شنفت در 5 ماهه نخست سال مالی جاری حدود 105 میلیون لیتر انواع روانکار فروخته که با میانگین نرخ فروش 36.5 هزار ریال به ازای هر لیتر به درامد3 هزار و 868 میلیارد ریال رسیده بود همچنین در یک ماه شهریور نیز حدود 21 میلیون لیتر انواع روانکار فروخته که تقریبا متناسب با میانگین ماه های گذشته است اما نرخ فروش این محصول در شهریور ماه با رشد قابل توجهی نسبت به ماه¬های گذشته همراه شده است. از سوی دیگر میانگین نرخ فروش روانکار در شهریور ماه 54.3 هزار ریال به ازای هر لیتر بوده که نسبت به 36.5 هزار ریال میانگین 5 ماهه نخست سال با رشد 49 درصدی همراه بوده است. بنابراین شنفت در شهریور ماه با فروش مقداری نزدیک به میانگین 5 ماهه اما در سایه رشد نرخ فروش توانسته به مبلغ فروشی بیشتر از ماه های گذشته برسد.
    شنفت در 5 ماهه نخست سال مجموعا 4 هزار و 600 میلیارد ریال فروش داشته که به طور میانگین 920 میلیارد ریال فروش ماهانه است؛ البته در یک ماه شهریور ماه موفق به فروش 1،445 میلیارد ریالی شد.
    اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه شرکت برای تولید محصولات خود از موجودی اول دوره(لوبکات) استفاده کرده که ارزان قیمت بوده است، بنابراین موجب پایین بودن بهای تمام شده کالای فروش رفته شده است. از سویی دیگر نرخ فروش محصولات شرکت با رشد قابل توجهی همراه بوده که برآیند آن موجب رشد حاشیه سود ناخالص شرکت شده است. در کنار این عوامل باید به این نکته نیز اشاره کرد که شنفت نرخ ارز فروش های صادراتی را مطابق با بازار ثانویه تسعیر کرده است.
    شرکت در سال 96 از فروش محصولات درآمد حدود 8 هزار و 286  میلیارد ریالی کسب کرده که به طور میانگین فروش هر ماه این سال 691 میلیارد ریال می شود. این درحالیست که شش ماهه امسال با تحقق فروش 6 هزار و 46 میلیارد ریالی معادل 73 درصد فروش سال قبل درآمد داشته است.
    شرکت در پیش بینی جدیدی که ارائه کرده است مبلغ یک هزار و 417 ریال به ازای هر سهم سود پیش بینی کرده که نسبت به 942 ریال سود هر سهم که در گزارش قبلی به آن اشاره کرده بود، رشدی 50 درصدی را ثبت کرده است و در شش ماهه نخست سال مالی جاری نیز یک هزار و 8 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که معادل 71 درصد بودجه است. توضیح اینکه شنفت در سه ماهه نخست سال 205 ریال و در سه ماهه دوم سال هشت هزار و 3 ریال سود محقق کرده که گواه روند رو به رشد سودآوری شرکت در گزارشات آتی است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو