عصر خودرو

ترس بازار پلیمرها از پساتحریم ها

عصر بازار: به نظر می رسد شرایط پیچیده و مبهم فعلی باز هم ادامه داشته باشد زیرا دورنمایی برای آن متصور نیست. هم اکنون عدم وجود استراتژی مشخص برای دوران پساتوافق به پاشنه آشیل بازار تبدیل شده که ترس فعالان بازار را دامن می زند.

ترس بازار پلیمرها از پساتحریم ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اعلام توافق هسته ای و کاهش توأمان قیمت دلار باعث شد تا بازار محصولات پلیمری تمایلی به ادامه فعالیت نداشته باشد زیرا اغلب فعالان بازار ، معاملات خود را به پس از تعطیلات عید سعید فطر در هفته آینده موکول کرده اند. به نظر می رسد شرایط پیچیده و مبهم فعلی باز هم ادامه داشته باشد زیرا دورنمایی برای آن متصور نیست. هم اکنون عدم وجود استراتژی مشخص برای دوران پساتوافق به پاشنه آشیل بازار تبدیل شده که ترس فعالان بازار را دامن می زند.

    بازار محصولات پلیمری روز سه شنبه و همزمان با توافق جامع هسته ای و عرضه گسترده محصولات پتروشیمی در بورس کالا با کاهش قیمت ها همراه بود تا جایی که اغلب گریدهای عرضه شده کاهشی شدند. به عنوان مثال X5 ، F7000 پتروشمیمی مهر ، 5110 ، 2100 ، 0209 خطی ، 0190 و 2102 کاهش قیمت ها را تجربه کردند ولی 2420h ، 020 و 0075 افزایش قیمت داشتند. با توجه به عرضه های گسترده محصولات پتروشیمی در بورس کالا به نظر می رسد با تحویل این کالاها و همچنین ورود به بازار ، با افزایش عرضه ها با قیمت های پایان ، قیمت های پایین بورس کالا به بازار تزریق شود که در کنار کاهش قیمت دلار و احتمال افت بیشتر قیمت ها در بازار ، باز هم می توان پتانسیل ادامه کاهش قیمت ها را نیز در نظر داشت.

    در روز سه شنبه در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا شاهد رونق نسبی عرضه ها بودیم تا جایی که از پراکندگی مطلوبی برخوردار شدند. این وضعیت در کنار کاهش قیمت های پایه و همچنین پایین بودن شدید و جدی موجودی انبارها باعث شد تا جذابیت خرید به صورت کلی افزایش یابد. این در حالی است که به نسبت ماه های پیش حجم تقاضا به هیچ عنوان قابل قبول نبود ولی با فرض اعلام توافق هسته ای و وجود تردید نسبت به کاهش بیشتر قیمت ها به همین میزان تقاضا نیز باید با نظر مثبت نگریست زیرا برای خرید آن ها حتماً سفارش خریدی وجود دارد.

    البته باز هم بسیاری از کالاها وارد مچینگ شدند که پایین بودن حجم تولید در صنایع پایین دستی را گوشزد می کرد. افزایش جذابیت گریدهای OFF ، جذابیت بیشتر گریدهای سنگین ، ترس از کاهش بیشتر قیمت ها و نگرانی از حفظ بازارهای بالفعل برای محصولات نهایی را می توان از ویژگی های مهم بازار در روز گذشته به شمار آورد که اجازه رشد حجم معاملات را از بازار دریغ داشت. به نظر این وضعیت کژ دار و مریز باز هم ادامه یابد.

    برچسب ها