عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران :

پروتکل های تجاری ایران و ایتالیا عملیاتی شود

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: بین ایران و ایتالیا حدود ۱۳ میلیارد دلار پروتکل تجاری امضاء شده که باید اجرایی شود.

پروتکل های تجاری ایران و ایتالیا عملیاتی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، عبدالله مهاجر روز چهارشنبه در نشست بازرگانان مازندرانی که با حضور مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ساری برگزار شد، افزود: درخواست ما از سفارت ایتالیا در ایران این است که این پروتکل تجاری را اجرایی کند تا بتوانیم سطح مبادلات تجاری خود را افزایش دهیم.
    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون روابط دیپلماتیک بین دو کشور ایتالیا و ایران در سطح خوبی قرار دارد و این مناسبات پیش زمینه خوبی برای توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری است.
    مهاجر اظهار داشت: اجرایی شدن پروتکل های دو جانبه می تواند سطح روابط تجاری و مناسبات اقتصادی دو کشور را افزایش دهد و مازندران با داشتن ظرفیت های اقتصادی و تجاری می تواند نقش مهمی ایفاء کند.
    رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: این استان سالانه 7 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که می تواند بخشی از این تولیدات را به ایتالیا صادر کند.
    وی افزود: مازندران با داشتن 338 کیلومتر ساحل خزر و مواهب طبیعی و تاریخی برای توسعه گردشگری در این حوزه نیز می تواند پذیرای گردشگران ایتالیایی باشد و در بخش زیرساختی نیز ظرفیت برای سرمایه گذاران این کشور وجود دارد.
    مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران گفت که شرکت های سرمایه گذاری کشورش با وجود تحریم یکجانبه آمریکا در ایران می مانند.
    آئوگوستو دی جاچینتو در این نشست افزود: درخواست های زیادی از سوی شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و ما در سفارت نیز به دنبال فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری برای این متقاضیان در ایران هستیم.
    وی نگرانی سرمایه گذاران ایتالیا را مبادلات مالی و بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مشکلات نیز بزودی بر طرف شود.
    در سفر یکروزه مدیر توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در تهران به مازندران تعدادی از بازرگانان و تجار این کشور نیز حضور دارند.
    در حال حاضر میزان مبادلات تجاری ایران و ایتالیا حدود پنج میلیارد دلار است و پروتکل های تجاری امضاء شده بین دو کشور نیز 13 میلیارد دلار است که پیش بینی می شود در چند سال آینده سطح مبادلات دو کشور به این میزان برسد.

    برچسب ها