عصر خودرو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق :

رویکرد کنسولگری های ایران در عراق اقتصادی است

عصر بازار- 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد که در دوره جدید رویکرد اقتصادی محور فعالیت کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق است.

رویکرد کنسولگری های ایران در عراق اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مسجدی در شهر نجف اشرف در جلسه سرکنسولان جمهوری اسلامی در استان های نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل افزود: تبلور پیوند عمیق و ناگسستنی ایران و عراق بویژه در شرایط بازسازی باید با حرکت در محور اقتصاد دنبال شود که به معنی مشارکت و تلاش شرکت های ایرانی برای بهره مندی از فرصت های موجود در سرمایه گذاری و همکاری متقابل با این کشور است.
    سفیر ایران در عراق یا اشاره به سهم قابل ملاحظه ایران در بازار عراق افزود: رونق تولید و استفاده از محصولات ایران و عراق همکاری دو جانبه برای رشد نظام بازرگانی این دو کشور و آماده سازی بستر لازم برای افزایش صادرات انواع کالا، خدمات، انرژی و توریسم با جدیت دنبال خواهد شد.
    در این جلسه هر یک از سرکنسول های ایرانی آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه با استان های متبوع خود را تشریح و برای تقویت آن پیشنهاداتی ارائه کردند.
    همچنین به پیشنهاد 'ناصر بهزاد' رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق مقرر شد با مسئولیت هر یک از نمایندگی های ایران در عراق، شناسایی منابع دارای مزیت به هدف الگوسازی در تجارت و تولید انجام شود.
    بهزاد گفت: راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه ریزی کلان توجه ویژه به بازارهای مهم صادراتی است و برنامه ریزی دقیق در بازار هدف نیازمند اطلاعات جامع بر مبنای آمایش سرزمینی است.
    رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: مشارکت بخش های خصوصی، تعاونی و ... در عراق باید پس از عیارسنجی دقیق از استان ها و اولویت آنها پیگیری شود.

    برچسب ها