عصر خودرو

پیامدهای منفی بریگزیت بر اقتصاد آمریکا

عصر بازار- رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت خروج بدون برنامه انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند به اقتصاد آمریکا آسیب بزند.

پیامدهای منفی بریگزیت بر اقتصاد آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، شش ماه مانده به ترک رسمی اتحادیه اروپا توسط انگلیس، مذاکرات دو طرف بر سر مساله ایرلند که کماکان عضوی از اتحادیه اروپا است، به بن بست رسیده است. جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنانی در شهر واشنگتن گفته است خروج بی برنامه انگلیس از اتحادیه اروپا به ضرر اقتصاد آمریکا هم هست و آمریکا خواهان حفظ ثبات مالی در بحث بریگزیت است.

    دیوید مالپاس- معاون امور بین‌الملل وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت: در حالی که مهلت زمانی برای حل مساله بریگزیت در حال منقضی شدن است، نیاز به مقابله با اخلالات مالی و اقتصادی ناشی از بریگزیت بیشتر می‌شود. مالپاس افزود که آمریکا در تماس مستقیم و نزدیک با انگلیس و اتحادیه اروپا است تا از آنچه که وی آن را "خروج سخت" نامید، جلوگیری شود.

    به گفته بلومبرگ، انگلیس و اتحادیه اروپا توافق کرده اند به منظور زمان دادن به شرکت‌ها برای مطابقت دادن خود به شرایط جدید، یک دوره 21 ماهه پس از بریگزیت را در نظر بگیرند. با این حال اگر انگلیس بدون رسیدن به توافق خاصی بر سر مسائل تعیین شده از اتحادیه اروپا خارج شود، این دوره گذار 21 ماهه وجود نخواهد شد و روابط دو طرف تابع قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

    برچسب ها