عصر خودرو

تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند؛

طلا تحت نفوذ دلار

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اف ایکس استریت نشان می دهد که قیمت جهانی طلا همچنان تحت نفوذ و سیطره دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

طلا تحت نفوذ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری به تنهایی قادر نخواهد بود در شرایط کنونی قیمت جهانی طلا را افزایش دهد و قیمت این فلز گرانبها به شدت تحت تاثیر و نفوذ دلار آمریکا خواهد بود.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته برای دومین هفته متوالی با افزایش روبرو شده است. علت اصلی افزایش 1.4 درصدی قیمت طلا در هفته گذشته ، افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افت ارزش دلار بوده است.

    به اعتقاد تحلیلگران تکنیکال، طلا باید سطح مقاومتی 1226 دلاری را طی روزهای آینده با قدرت بشکند تا بتواند به مسیر صعودی اش ادامه دهد. گرچه به نظر می رسد افت شدید شاخص سهام بورس وال استریت تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته ولی تحلیلگران معتقدند که دلار آمریکا همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

    این در حالی است که پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله یک عامل مثبت برای ارزش دلار و یک عامل منفی برای قیمت طلا خواهد بود.

    برچسب ها