عصر خودرو

سفیر ژاپن:

شرکت‌های ژاپنی همچنان در ایران خواهند ماند

عصر بازار- سفیر جدید ژاپن در ایران گفته است که دولت و شرکت‌های ژاپنی علیرغم فشارها و تحریم‌های آمریکا همچنان به روابط خود با ایران ادامه می‌دهند و در ایران می مانند.

شرکت‌های ژاپنی همچنان در ایران خواهند ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی  روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ژاپن در کشورمان با اشاره به اینکه در آستانه نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن قرار داریم، اظهار داشت: روابط دیرینه ایران و ژاپن همواره دوستانه بوده و دو ملت برای یکدیگر احترام خاصی قائل هستند.

    وی با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک توسط شرکت‌ها و بخش خصوصی ایران و ژاپن، بر تلاش در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، انرژی، پتروشیمی، ماشین‌سازی، بهداشت و درمان، محیط زیست و گردشگری تأکید کرد.

    رئیس‌جمهور افزود: ایران و ژاپن در بسیاری از مسائل و موضوعات بین‌المللی دیدگاه مشترکی دارند و دیدار مسئولان دو کشور در مجامع مختلف بین‌المللی به‌ویژه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، همواره مثبت و در راستای توسعه مناسبات فی‌مابین بوده است.

    رئیس جمهور صدور حکم دیوان بین‌المللی لاهه به نفع ایران و دستور این دیوان به آمریکا برای توقف محدودیت‌ها علیه ایران را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم خروج غیرقانونی آمریکا از برجام همچنان به تعهدات خود در این توافق پایبند است و تا زمانی که این توافق در چارچوب منافع ملی ما باشد، به آن پایبند خواهیم بود.

    روحانی با اشاره به لزوم تلاش همه کشورها در راستای حفظ و تداوم برجام به عنوان توافقی بین‌المللی، اظهار داشت: هر چه کشورها از خواسته‌های نابجای دولتمردان آمریکا، فاصله بگیرند، برجام و دیپلماسی مستحکم‌تر خواهد شد.

    رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال تنش و عدم رابطه دوستانه با دیگر کشورها، ‌بویژه همسایگان خود نیست، گفت: معتقدیم در یمن باید جنگ و کشتار مردم خاتمه یافته و مسایل و مشکلات از طریق راه‌حل سیاسی برطرف شود.

    وی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌ها و رایزنی‌های ایران و ژاپن برای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی، بر تلاش در راستای تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن تأکید کرد.

    سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، گفت: امپراطوری و دولت ژاپن خواهان توسعه روابط و همکاری‌های دوستانه تهران – توکیو است.

    "میتسوگو سایتو" با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: دولت و شرکت‌های ژاپنی علیرغم فشارها و تحریم‌های آمریکا همچنان به روابط خود با ایران ادامه می‌دهند و در ایران می مانند؛ چرا که تجار و مسئولان ژاپنی نسبت به آینده ایران اطمینان دارند.

    وی صدور حکم دادگاه لاهه به نفع ایران را موجب انعکاس تصویری مثبت از جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی جهان دانست و بر تلاش در راستای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات فی‌مابین در نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن تأکید کرد.

    برچسب ها