عصر خودرو

فیل های سفید معامله گری را کنار بگذارید

عصر بازار- در حکایتی از گذشته های دور نقل است، پادشاهی به پادشاه کشور همسایه خود به عنوان پیشکش ”فیل سفید رنگی“ هدیه می دهد. فیل سفید گونه ای کمیاب در آن کشور بوده است، از این رو برای مردم بسیار دوست داشتنی و مورد احترام و حتی مقدس بوده. فرستادگان که فیل سفید را به دربار پادشاه همسایه می آورند، پس از تقدیم آن، در مدح فیل بسیار سخن می گفتند و درباریان شاه نیز به رسم تملق و خود شیرینی به بیان شعر و چاپلوسی می پرداختند. پادشاه نیز که تحت تاثیر سخنان آنها قرار می گرفت، دستور می دهد خانه بسیار زیبایی در خور این حیوان گرانبها بسازند و برایش از انواع غذاها و میوه ها که در کشورش موجود است، بیاورند و چندین نفر را هم مسئول تیمار و نگهبانی از آن می کند .

فیل های سفید معامله گری را کنار بگذارید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، فیلها حداقل 90 سال عمر می کردند و نسل های مختلف بدون آن که بدانند این فیل سفید به چه درد می خورد هزینه های زیادی را برای آنها و بچه های آنها متحمل می شدند و دلشان هم نمی آمد که آن را کنار بگذارند یا رها کنند زیرا می گفتند:  “حیف است تا کنون هزینه زیادی برای آن شده است و نمی توان آن را رها کرد!”.

    عزیزانم فیل سفید در مدیریت استعاره از موضوعی است که هزینه زیادی برای آن شده است و هیچ خاصیت مفیدی ندارد! و از آن جهت کنار گذاشته نمی شود که صرفاً برای آن هزینه شده است.

    سعی کنید از داستانی که برای شما تعریف کردم درس بگیرید. فیل های سفید در معامله گری نمود زیادی دارند، چند بار برای شما پیش آمده که معامله در ضرر خود را نبسته باشید صرف اینکه ضرر زیادی به شما رسانده ولی دلتان نمی آید آن را ببنیدید یا چقدر روشهای مختلف یاد گرفته اید ولی به خاطر اینکه زمان و هزینه زیادی برای یادگیری آن پرداخت کرده اید دلتان نمی آید آنرا کنار بگذارید، یا مجموعه ای از رفتارهای نادرست معامله گری که در طی سالیان در شما در شما نهادینه شده ولی به خاطر اینکه برای شما عادت شده، نمی توانید از آن دل بکنید و سایر موارد دیگر.

    دلبستگی های بی اساس خود را در زندگی و معامله گری کنار بگذارید و فیل های سفید درونتان را آزاد کنید. آن ها ثمره ای جز وابستگی برای شما ندارند.

    برچسب ها