عصر خودرو

پالایشگاه مانگالور هند به زودی از تحریم نفتی ایران معاف می‌شود

عصر بازار- مدیر اجرایی پالایشگاه مانگالور هند با بیان این که جایگزین کردن بشکه های نفت ایران آسان نیست، گفت: آمریکا قرار است این پالایشگاه و شرکت پتروکمیکال هند را از تحریم نفتی ایران معاف کند و امیدواریم این معافیت در همین ماه باشد.

پالایشگاه مانگالور هند به زودی از تحریم نفتی ایران معاف می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پالایشگاه مانگالور هند انتظار دارند مشمول معافیت آمریکا از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران شود.

    آمریکا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را بر روی بخش نفت ایران از 4 نوامبر اجرایی کند.

    یک مقام دولتی آمریکا در اوایل ماه جاری گفت که دولت ترامپ در حال رسیدگی به معافیت کشورهایی است که واردات نفت خود را از ایران کاهش داده اند.

    ونکاتش، مدیر اجرایی پالایشگاه مانگالور گفت:« این معافیت سریعاً حاضر خواهد شد ، امیدواریم در همین ماه باشد».

    هند به معافیت‌ها امیدوار است چون خرید نفت از ایران را کاهش داده است. ونکاتش افزود جایگزین کردن بشکه های نفت ایران آسان نیست.

    او گفت که مانگالور و پترو کمیکال در حال خرید نفت عراق به جای ایران هستند و تا حالا برخی از پرداخت های خود را به ایران با روپیه انجام داده اند.

    مانگالور و پترو کمیکال قراردادی یک ساله برای خرید 4.5 میلیون تن نفت ایران دارند که تا حالا 60 تا 70 درصد مقدار قرارداد را خریداری کرده اند و یک میلیون تن دیگر باقی مانده است.

    ونکاتش گفت:« برای هند مهم است که برخی بشکه های نفت خام خود را از ایران بگیرد. در غیر این صورت اگر عربستان و سایر تولیدکنندگان اصلی نتوانند تولید را بالا ببرند، قیمت نفت تحت تاثیر قرار می گیرد».

    پالایشگاه های هند در ماه اکتبر حدود 10 میلیون بشکه نفت ایران را وارد کردند و انتظار می رود خرید ماه نوامبر آنها کمتر باشد.

    هند، بزرگترین مشتری ایران بعد از چین، روابط دیپلماتیک نزدیکی با ایران دارد و در حال ساخت بندر استراتژیک چابهار است که تا 2019 اجرایی می‌شود.

    در همین حال هند از نزدیک با آمریکا هم کار میکند تا منافع استراتژیک بیشتری به دست آورد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو