عصر خودرو

افت بی‌سابقه قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ رخ می‌دهد؟

عصر بازار- با افزایش تولید نفت عربستان، ایران و چند کشور نفت خیز در سال ۲۰۱۶ انتظار افت بی سابقه قیمت نفت دور از ذهن نیست.

افت بی‌سابقه قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ رخ می‌دهد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با آغاز سال 2016 میلادی شاهد افزایش چند سنتی قیمت نفت در بازارهای جهانی بودیم.

    شرایط بازارنفت به گونه ای در حال رقم خوردن است که انتظار برای افزایش قیمت نفت و بازگشت به قیمت های حدود 100 دلار در هر بشکه در کوتاه مدت بی فایده است.

    در شرایطی که بازارهای جهانی با افت بیش از 60 درصد قیمت نفت مواجه است، وزیر نفت عربستان اعلام کرد که کاهش تولید نفت با کسری بودجه بی‌سابقه این کشور شدنی نیست و مجبور به افزایش عرضه هستیم.

    همین صحبت وزیر نفت عربستان نشان می دهد که در سال 2016 نیز مازاد عرضه بر تقاضا وجود خواهد داشت.

    از زمان پایان اجلاس ١٦٨ اوپک در ماه قبل، همه کشورهای نفت خیز مترصد تصمیم عملی عربستان برای کاستن از تولید خود بودند؛ کشورهای نفتخیز معتقدند کم شدن بخشی از تولید عربستان می تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

    به گفته کارشناسان بازار نفت، هم اکنون بیش از 2 میلیون بشکه نفت مازاد در جهان وجود دارد که با برداشته شدن تحریم نفتی ایران و افزایش تولید و صادرات نفت ایران به اضافه افزایش تولید نفت در برخی دیگر از کشورهای نفت خیز مانند عراق و امارات این رقم افزایش پیدا خواهد کرد و انتظار کاهش شدید قیمت نفت در سال جدید میلادی دور از ذهن نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها