عصر خودرو

تشکیل ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان

عصر بازار- اولین جلسه از ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران با هیات پاکستانی در شهر کویته پاکستان با محوریت توسعه روابط تجاری و همکاری در زمینه حمل ونقل دریایی و ریلی و شیلات برگزار شد .

تشکیل ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و رئیس هیات ایرانی در این جلسه ، اظهار داشت: با توجه به مشترکات دینی ، فرهنگی و حسن همجواری که بین بین ایران و پاکستان وجود دارد جلسات کمیته مشترک تجارت مرزی با پاکستان به صورت مستمر برگزار می شود که در این راستا امیدواریم شرایط توسعه تجارت بین دوکشور نسبت به گذشته بهتر و شرایط برای توسعه مراودات تجاری بیش از پیش فراهم شود .

    وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل سلسه جلسات کمیته مشترک مرزی فی مابین ایران و پاکستان توسعه روابط دوجانبه در زمینه های شیلاتی ، حمل و نقل دریایی و ریلی ، بهبود تجارت مرزی ، رفع موانع و مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور و توسعه مبادلات تجاری دو طرف می باشد و امید است با همکاری های فی ما بین و خاصه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان ، روابط تجاری و سطح مبادلات مرزی افزایش پیدا کند .

    شریف علی رئیس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان و رئیس هیات پاکستانی در این جلسه ابراز داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیتهای قابل توجهی از نظر زیرساختی در بحث تجارت می باشد ، تسهیل روابط مرزی با جمهوری اسلامی ایران به نفع دوکشور می باشد .

    گفتنی است،پنجمین جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان با ایالت بلوچستان پاکستان در مرداد ماه سال گذشته در زاهدان برگزار شد و ششمین کمیته از امروز 23 مهرماه به مدت دو روز در کویته صورت می پذیرد.

    برچسب ها