عصر خودرو

بیاتیان:

درآمدهای پتروشیمی‌ها به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عدم شفافیت در درآمدهای پتروشیمی‌ها را یکی از چالش‌های این بخش عنوان کرد و گفت: اغلب درآمدهای بخش پتروشمی به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود.

درآمدهای پتروشیمی‌ها به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، سیدمحمد بیاتیان در مورد وضعیت و چالش‌های صنعت پتروشیمی،گفت: تحریم‌های مهم‌ترین و به عنوان چالش اصلی پتروشیمی ها در چند سال اخیر بود و در دوران پساتحریم فکر می‌کنم به این مشکل مواجه نخواهیم شد.
    نماینده مردم بیجار و گروس درمجلس شورای اسلامی افزود: بحث صادرات محصولات پتروشیمی و اقتصاد غیرنفتی از صنایع بسیار مهم است که در این سالها نتوانستیم نقشی ایفا کنیم.

    وی ادامه داد: سیاست‌ها دوگانه و یا چندگانه هم در بخش پتروشیمی ها یکی از مشکلاتی بوده است و در کنار آن عدم شفافیت در درآمد پتروشیمی‌ها که اغلب درآمدهای این بخش به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود.

    در دوران پسا تحریم به سمت شکوفایی صنعت پتروشیمی حرکت کنیم

    بیاتیان با اشاره به دخالت‌های دولت در پتروشیمی از چالش‌های این بخش عنوان و بیان کرد: امیدواریم در دوران پساتحریم به سمت شکوفایی صنعت پتروشیمی حرکت کنیم.

    این نماینده مردم درمجلس نهم در خصوص اینکه مدیران پتروشیمی خواستار سرمایه گذاری دولت در این بخش هستند،تاکید کرد: با توجه به سیاست اصل 44 قانون اساسی تکلیف مشخص است و راه برون رفت از بحران در حوزه اقتصاد و تولید خصوصی سازی و عدم دخالت دولت است.

    وی تصریح کرد: اگر بخش خصوصی توان نداشته و برای سرمایه گذاری مشکلاتی دارد می‌توان این موضوع را با وضع قوانین و بخشنامه‌هایی حل کرد و در هر حوزه‌ای دولت در آن دخالت و حضور داشته است،مطمئن باشید در آن حوزه با معضلات و مشکلات زیادی روبرو بوده است.

    بیاتیان اضافه کرد: درخواستی که مدیران پتروشیمی عنوان کردند، شاید این بوده است که دولت خودش  باید در امر سرمایه گذاری کمک کند، ولی نباید دولت سهامداری و سرمایه گذاری کند و می‌توانیم از منابع ارزی و ریالی که در اختیار بانک‌ها و صندوق توسعه ملی است، برای کمک به بخش خصوصی کمک شود.

    عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارکرد: دولت باید شرایط را برای سرمایه گذاری در پتروشیمی تسهیل کند و موانع را بردارد و حتی از سرمایه گذاری خارجی در این بخش استفاده کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها