عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

بازار آتی ارز ؛ برگ برنده خریدار و فروشنده

عصر بازار- سرمایه گذارانی که به هر شکل با ارز خارجی خواهان سرمایه گذاری هستند، باید ارزیابی صحیحی از بازده سرمایه گذاری ها داشته باشند و راه اندازی بازار آتی ارز می تواند اطمینان بخش خوبی برای آنان باشد.

بازار آتی ارز ؛ برگ برنده خریدار و فروشنده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسن فاطمی، کارشناس بازار سرمایه بر نقاط مثبت بازار آتی ارز اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور در رکود به سر می برد بازار آتی ارز و راه اندازی آن می تواند موانع بسیاری را از پیش پای فعالان اقتصادی در بازار بر دارد.

    وی افزود: این بازار برکات زیادی را برای اقتصاد کشور به همراه دارد و معاملات ارزی در فضایی به دور از واسطه گران و رانت خواران انجام می گیرد.

    فاطمی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران داخلی نیز که خواهان واردات محصولاتی از کشورهای خارجی هستند می توانند در فضایی شفاف و عاری از هر گونه واسطه گری و طبق محاسبات دقیق، اقدام به واردات کنند.

    وی گفت: بازار آتی  ارز، هم برای خریدار و هم فروشنده در معاملات بسیار موثر و مفید است و می تواند برگ برنده ای شود تا  فعالان اقتصادی بدون دخالت سودجویان بتوانند فعالیت های تجاری خود را سامان دهند.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ایجاد فضای شفاف برای سفته بازان از جمله مزیت های بازار آتی  ارز است و در همین راستا اگر اختلاف سود سررسید آتی از نرخ های بهره بانکی بیشتر شود افرادی که به دنبال کسب سود از بازار ارز هستند نیز وارد این بازار می شوند.

    این کارشناس بورس تصریح کرد: اگر بازار آتی ارز راه اندازی شود و اقدامات دستوری و یا مخالفت برخی نهادها در آن وجود نداشته باشد می تواند به بازاری مطمئن برای نشان دادن انتظارات بازار ارز مبدل شود.

    به اعتقاد فاطمی وجود چنین بازاری با این خاصیت که می تواند قیمت ارز را دستکم برای 6 ماه آینده پیش بینی کند کمک بسزایی برای واردکنندگان و صادرکنندگان کشور خواهد کرد و این افراد می توانند فعالیت های اقتصادی خود را با نوسان های احتمالی  آن پیش بینی کنند و ریسک خود را پوشش دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها