عصر خودرو

عقب گرد ۱۰۸ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار- معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد ادامه فشار عرضه‌ سهام از سوی حقیقی‌ها بودند ، شاخص کل بازار هم با کاهش ۱۰۸ واحدی به ۱۷۴ هزار و ۹۲۴ واحد رسید.

عقب گرد ۱۰۸ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه 22 مهرماه 97 با کاهش 108 واحدی به رقم 174 هزار و 924 واحد رسید.

    شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 291واحدی عدد 28 هزار و 449 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 285 واحدی به رقم  187 هزار و 130 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 74 واحدی به رقم 131 هزار و 803 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 243 واحدی عدد  334 هزار و 280 واحد را به نمایش گذاشت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 12 واحدی بر روی رقم یک هزار و 927 واحد متوقف شد.

    بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 169 واحد ، معدنی و صنعتی چادر ملو با 141 واحد و تاپیکو با 128 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 253 واحد،مدیریت سرمایه گذاری امید با 134 واحد و پالایش نفت تهران با 117 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 323 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 309 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 55 هزار و 837 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، گروه صنعتی پاکشو، خودکفایی آزادگان، نوسازی و ساختمان تهران، فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، کی‌بی‌سی، نیروکلر، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، کشاورزی و دامپروری مگسال، لیزینگ رایان سایپا، فارسیت اهواز، فولاد هرمزگان، بین‌المللی محصولات پارس، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ارقام، پرداخت الکترونیک سامان کیش، کنترل خوردگی تکین کو، ایران خودرو، معادن بافق، ذوب‌آهن اصفهان، پاکسان، گلتاش، ایران خودرو، لیزینگ ایران و شرق، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، فرابورس ایران، کی‌بی‌سی، ‌آهن و فولاد ارفع، قند شیروان قوچان بجنورد، بازگشایی شدند.

    امروز همچنین آگهی عرضه اولیه 10 درصد از سهام کشت و صنعت و دامپروری پارس به عنوان پانصد و یکمین شرکت پذیرفته شده در بورس تهران برای عرضه اولیه در فردا دوشنبه 23 مهرماه از سوی بورس تهران منتشر شد.

    این در حالی است که در این روز قرار است 35 میلیون سهم داروسازی آوه سینا برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شود.

    به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 13 میلیون سهم گروه کارخانجات صنعتی تبرک به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در تابلوی نمادهای مالی نیز 12 میلیون سهم نهادهای مالی بورس کالای ایران به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم حجم را به نظاره نشست که با افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران حقیقی همچنین مواجه بود.

    در این بین حمایت حقوقی‌هایی همچون صندوق توسعه بازار از سهام‌های پیشرو، کمی از شیب سرازیری افت نماگرهای منتخب بورسی کاست.

    این در حالی است که با تداوم افت نماگرهای بورسی و کاهش قیمت سهام در فردا و پس‌فردا می‌توان گفت: با صفر شدن بازدهی‌های کسب‌شده در اغلب نمادهای معاملاتی، به خط قرمز افت سرمایه در سبدهای سرمایه‌گذاری خواهد رسید.

    برچسب ها