عصر خودرو

پتروشیمی ایران چقدر پول می خواهد؟

عصر بازار- با رفع تحریم‌ها می‌توان به آینده صنعت پتروشیمی کشور امیدوار بود هم اکنون پتروشیمی ظرفیت سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری را دارد.

پتروشیمی ایران چقدر پول می خواهد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص عملکرد صنعت پتروشیمی در سال‌جاری گفت: برای قضاوت دقیق در این صنعت باید چند ماه صبر نماییم چرا که تا به امروز پروژه‌هایی که در این صنعت اجرا شده است پروژه کلیدی و بزرگی نبوده است اما در کنار آن مذاکرات بسیاری با شرکت‌های داخلی و خارجی انجام شده که باید منتظر لغو کامل تحریم‌ها باشیم.

    وی تصریح کرد: اگر تحریم‌ها لغو شود می‌توان به آینده صنعت پتروشیمی کشور امیدوار بود هم اکنون پتروشیمی کشور ظرفیت سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری را به دلیل داشتن خوراک و نزدیکی به کشورهای همسایه دارد.

    حسینی تأکید کرد: عملا در صنعت پتروشیمی پروژه‌های بزرگ و کلیدی هنوز عملیاتی نشده است اگر بخواهیم خوشبینانه به این صنعت نگاه کنیم باید منتظر اجرای برجام در کشور باشیم.

    عضو کمیته پتروشیمی ادامه داد: هم اکنون غربی‌ها تکنولوژی‌های بسیار مناسبی دارند که می‌توان این تکنولوژی را در ایران بکار گرفت اما متأسفانه با قوانینی که کشور آمریکا برای ویزا صادر کرده است مطمئنا سرمایه‌‎گذاران خارجی با احتیاط وارد عرصه سرمایه‌گذاری در کشور خواهند شد.

    وی افزود: با این روش اگر کشورهای خارجی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در ایران نداشته باشند ایران می‌تواند با کشور روسیه و چین سرمایه‌گذاری مناسبی را در صنعت پتروشیمی انجام دهد. جرا که روسیه در حال حاضر از تکنولوژی متوسطی برخوردار است که این امر امکان انجام پروژه‌های مشترک را برای هر دو کشور امکان‌پذیر می‌سازد.

    حسینی با انتقاد از اینکه متأسفانه صنعت پتروشیمی علی‌رغم ظرفیت‌های بالا نتوانسته است در عرصه تجارت جهانی و صنایع پایین دستی همچنین اشتغال‌زایی عملکرد خوبی را در کارنامه 50 سالگی خود به ثبت برساند گفت: در حال حاضر نزدیک 100 هزار نفر نیرو در این صنعت مشغول به فعالیت هستند در حالی که با ایجاد تحول و توسعه زیرساخت‌ها می‌توانست نزدیک یک میلیون نفر را جذب نماید.

    وی افزود: برای رسیدن به اهداف توسعه در این صنعت باید تحول اساسی و زیربنایی در زیرساخت‌های این صنعت صورت گیرد تا بتوانیم در عرصه تجارت جهانی ورود پیدا کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو