عصر خودرو

حل مشکلات داروگر تا هفته آینده

عصر بازار- مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل با اشاره به در راستای صیانت از نیروی کار حل مشکل داروگر را در دستور کار داریم گفت:با پیگیری ستاد ملی تسهیل رفع موانع تولید، مقدمات فعالیت شرکت مادر داروگر فراهم شده و تا هفته آینده مجددا آغاز به کار می کند.

حل مشکلات داروگر تا هفته آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، کریم یاوری، مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در راستای شناسایی و رسیدگی به بنگاه های مشکل داربا رویکرد صیانت از نیرو کار، وضعیت فعالیت داروگر و شرکت های وابسته را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه از چندروز گذشته  فعالیت تولی پرس از سر گرفته شد. یکی از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های مشکل دار با رویکرد صیانت از نیروی کار است.

    یاوری با بیان اینکه با هدف صیانت از نیروی کار، پایداری مشاغل و در نهایت تثبیت اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی، وزارت تعاون- کار و رفاه اجتماعی رصد، پیگیری و شناسایی بنگاه‌های مشکل دار را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در شهرستان‌ها در سطح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همان منطقه رسیدگی می‌شود اما اگر در سطح اداره شهرستان قابل رسیدگی نبود، در شوراهای برنامه ریزی در سطح شهر و در غیر این صورت در سطح مرکز استان مورد رصد و پیگیری قرار می گیرند.

    مدیر کل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مراکز استان‌ها «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» به ریاست استاندار تشکیل شده که نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت کار، وزارت صنعت – معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه و بانک ها با عضویت دراین کارگروه به بررسی راهکارها و رفع مشکلات بنگاه‌های مشکل دار می‌پردازند.

    وی اظهار داشت:با پیگیری ستاد ملی تسهیل رفع موانع تولید، مقدمات فعالیت شرکت مادر داروگر فراهم شده که به احتمال زیاد تا هفته آینده شرایط برای فعالیت مجدد فراهم می شود.بالا رفتن هزینه های مواد اولیه مورد نیاز عمده ترین مشکل واحدهای صنایع بهداشتی و شوینده ها است، علاوه بر این نیز موضوع مالیات و تأمین اجتماعی از دیگر مشکلات این شرکت ها محسوب می شود.

    مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره مرخصی اجباری به برخی از کارگران این مجموعه افزود: قانون کار هیچ مجوزی برای مرخصی اجباری به کارگران یک شرکت از سوی کارفرما نمی دهد. بنابراین مرخصی اجباری از سوی وزارت کار پذیرفتنی نیست و تمام کارگران کارخانه داروگر مشغول بکار می شوند.

    حدود 400 کارگر قراردادی و رسمی شاغل در کارخانه داروگر برای سومین بار به تعطیلات اجباری رفتند. این کارگران که تعداد آنها حدود 400 نفر است و محل کار آنها  جاده قدیم کرج قرارداد گفتند که کارفرمای آنها از روز دوشنبه (29 مرداد ماه 97) تمامی کارگران شاغل را به تعطیلات تابستانی فرستاده و تا 5مهر ماه 97 در سه نوبت آن را تمدید کرده است.

    به گفته این  کارگران، سال گذشته نیز فعالیت محل کارشان در چندین نوبت متوقف شده بود و بابت این ایام کارفرما از مرخصی کارگران کسر کرده بوده است.  این کارگران مدعی این هستند که 2ماه معوق حقوق دارند و از شرایط بیمه خود بی اطلاع هستند.طبق آخرین اظهارات این کارگران  یک هفته بعد از 29 مرداد ماه97، از سوی کارفرما  پیامکی برای کارگران مبنی بر اینکه تعطیلات تا یک هفته دیگر ادامه دارد ارسال شد و اکنون امروز که به صورت حضوری به کارخانه مراجعه کردیم مشاهده کردیم که سردر کارخانه بنری نصب شده و روی آن نوشته که به منظور تعمیرات و افزایش راندمان تولید این مجموعه تا 2هفته کاری دیگر تعطیل است.

    برچسب ها