عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

کاهش تولید نفت عربستان در کنار کسری بودجه بی‌سابقه شدنی نیست

عصر بازار- در حالی که بازارهای جهانی با افت قیمت بیش از ۶۰ درصد نفت مواجه است وزیر نفت عربستان اعلام کرد که کاهش تولید نفت با کسری بودجه بی‌سابقه این کشور شدنی نیست و مجبور به افزایش عرضه هستیم.

کاهش تولید نفت عربستان در کنار کسری بودجه بی‌سابقه شدنی نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی النعیمی وزیر نفت عربستان اعلام کرد که به هیچ عنوان عرضه نفت خود را کاهش نخواهد داد.

    وی اضافه کرد: در حالی که تقاضا برای نفت عربستان وجود دارد و مشتری‌ها چشم‌انتظار نفت ما هستند لزومی ندارد قیمت نفت را کاهش دهیم.

    علی النعیمی گفت: باید مشتریان خود را راضی نگه داریم ما همچنان ظرفیت پاسخ به تقاضا را داریم و به نیاز آنها پاسخ خواهیم داد. این یک سیاست واقعی ما است و آن را تغییر نخواهیم داد.

    وزیر نفت عربستان همچنین با بیان اینکه اکنون حدود 80 میلیون دلار کسری بودجه در عربستان وجود دارد، اعلام کرد: این طبیعی است که به افزایش عرضه خود ادامه دهیم. صحبت‌های این مسئول سعودی در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر نفت در بازارهای جهانی افزایش عرضه 2 میلیون بشکه در روز وجود دارد.

    بر اساس این گزارش، عربستان در نشست اجلاس سال گذشته و امسال اوپک، هم‌قطاران خود را تحریک کرد تا اوپک سهمیه خود را کاهش ندهد بنابراین بیش از یک سال گذشته قیمت نفت بیش از 60 درصد افت داشته است.

    بسیاری کارشناسان این اقدام دولت عربستان را توطئه نفتی علیه ایران و روسیه خواندند عربستان یا این توطئه قصد داشت ایران و روسیه‌ای که با تحریم‌های اروپا و آمریکا مواجه بودند را به زعم خود ضعیف‌تر کند و سهم بازار نفتی آنها را بگیرد.

    از سوی دیگر عربستان به دنبال تثبیت جای پای خود در بازارهای نفتی خاورمیانه و اروپا بود بنابراین با توطئه نفتی کاهش قیمت نفت تلاش می‌کرد تا تولید نفت غیر متعارف آمریکا را متوقف کند.

    نفت شیل آمریکا در یکی دو سال گذشته تولید روبه‌ رشدی داشت و عربستان نگران این بود که عرضه بیشتر نفت از سوی آمریکا بازارهای دائمی و سنتی را از او بگیرد از آنجایی که تولید هر بشکه نفت شیل حدود 50 دلار تمام می‌شود کاهش قیمت نفت به تعبیر عربستان می‌توانست تولید این نوع نفت را از صرفه اقتصادی خارج کند.

    اما روز گذشته عربستان به شکست این توطئه‌های نفتی اعتراف کرد به طوری که به گفته مسئولان این کشور دولت عربستان با کسری بودجه 98 میلیون دلاری مواجه است که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است. همچنین عربستان مجبور شد بودجه سال 2016 خود را با نفت 29 دلاری ببندد.

    قیمت بنزین در عربستان 50 درصد افزایش یافت و دولت مجبور شد یارانه‌های مردمی را به شدت کاهش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو