عصر خودرو

همکاری ایران و روسیه در ساخت دکل‌های نفتی

عصر بازار- شرکت کشتی‌سازی ایرانی ایزوایکو اعلام کرد که قرار‌دادی را با شرکت کشتی‌سازی روسی موانع سرخ برای ساخت دکل نفتی و انتقال فناوری امضاء کرده است.

همکاری ایران و روسیه در ساخت دکل‌های نفتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید رضاییان گفت: این توافق به این شرکت اجازه خواهد داد که از تاسیسات شرکت روسی برای ساخت برخی تجهیزات خاص استفاده کند.

    الکساندر ایلی‌جف مدیر عامل شرکت موانع سرخ به مدد حمایت مالی و بیمه‌ای دولت روسیه ما آماده ارائه تجهیزات لازم به شرکت ایزوایکو هستیم.

    این قرار‌داد اوایل ماه جاری در تهران امضاء شد و نمایندگان 80 شرکت مهم روسی محصولات خود را در بزر‌گترین نمایشگاه خارجی برگزار شده در این حوزه در ایران به معرض نمایش گذاشتند.

    براساس این توافق طرفین به‌طور مشترک دکل‌هایی را برای اکتشاف و تولید هیدروکربن در آب‌های خلیج فارس احداث خواهند کرد.

    ایلی‌جف به رسانه‌های روسیه گفت: چرخه احداث یکساله نخواهد بود، بلکه برای چند دهه در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: ایران همچنین علاقه‌مند به سفارش نفت‌کش‌های جدید برای فعالیت در دریای خزر است.

    رضاییان ماه گذشته اعلام کرد که شرکت‌اش چشم انتظار لغو تحریم‌ها برای رونمایی از یکسری پروژه‌های بزرگ در همکاری با شرکت‌های بزرگ کشتی‌سازی جهان است.

    این گفت‌وگوها با شرکت‌های کره جنوبی، ایتالیا، چین، آلمان و ترکمنستان برای اجرای پروژه‌های مشترک انجام شده است.

    رضاییان گفت: توافقات اولیه با صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی حاصل شده و یک یادداشت تفاهم با شرکت نوردیک یادرز ویسمار بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌رانی آلمان انجام شده است.

    ایران صنایع کشتی‌سازی گسترده‌ای دارد که عمدتا در زمینه احداث نفت‌کش و کشتی‌های حمل‌ونقل و سازه‌های فراساحلی فعالیت می‌کنند.

    ایران دومین ناوگان بزرگ نفت‌کش‌های بزرگ جهان متشکل از 42 نفت‌کش بسیار بزرگ که هر یک قادر به حمل دو میلیون بشکه نفت هستند را در اختیار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها