عصر خودرو

در آستانه تحریم‌های آمریکا ؛

محموله نفتکش ایرانی در چین تخلیه شد

عصر بازار- آمار رفینیتیو آیکان و اطلاعات عاملان کشتیرانی نشان داد یک کشتی حامل دو میلیون بشکه نفت ایران در یک مخزن رسمی در بندر دالیان واقع در شمال شرقی چین تخلیه بار کرد.

محموله نفتکش ایرانی در چین تخلیه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ایران که سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت که از چهارم نوامبر اجرایی می‌شود با کمبود نفتکش برای حمل نفت خود مواجه شده است. ایران در دوران قبلی تحریم‌ها در سال 2014، نفت را در مخازن نفتی در دالیان نگهداری می‌کرد و سپس آنها را به خریداران در کره جنوبی و هند می‌فروخت.

    بنا بر اعلام منابع کشتیرانی مستقر در دالیان، نفتکش بسیار بزرگ  Dune که تحت اداره شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارد، نفت خود را در مخازن رسمی در بخش شینگانگ این بندر تخلیه کرده است.

    طبق آمار رهگیری کشتی، این نفتکش جزیره خارک را در 12 سپتامبر ترک کرده بود. منطقه شینگانگ محل استقرار مخازن متعدد از جمله ذخایر بازرگانی و استراتژیک است.

    شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت بندر دالیان که این ذخایر بازرگانی را در منطقه اداره می‌کنند در این باره حاضر به اظهارنظر نشدند.

    یک منبع کشتیرانی گفت: هیچ خریداری برای این محموله مشخص نشده است. سه نفتکش دیگر شرکت ملی نفتکش ایران قرار است ظرف یک تا دو هفته آینده وارد دالیان شوند.

    برخی از این محموله‌ها احتمالا در مخازن نگهداری خواهند شد، زیرا پالایشگاه‌های این منطقه که تحت کنترل CNPC قرار دارند از تجهیزات لازم برای فرآوری نفت ایران برخوردار نیستند.

    خریداران نفت ایران در چین شامل شرکت دولتی سینوپک و شرکت ژوهای ژنرانگ، از ژوییه برای ادامه خرید نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا برای حمل محموله‌های نفتی از نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران استفاده می‌کنند.

    برچسب ها