عصر خودرو

بعد از برجام چه بر سر قیمت طلا و ارز می آید؟

عصر بازار- یک کارشناس اقتصاد بین الملل درخصوص وضعیت قیمت طلا و ارز بعد از برجام گفت: بعد از برجام قیمت طلا و ارز براساس قیمت جهانی تابع معاملات جهانی است.

بعد از برجام چه بر سر قیمت طلا و ارز می آید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین طاهری گفت: بعد از برجام ممکن است به دلیل شوکه موقتی، نوسانی در قیمت طلا و ارز بوجود می آید که این نوسان، تابعی از اقتصاد بین الملل است.

    وی درخصوص اینکه حضور دلالان درکشور ما بیش از کشورهای دیگر است اظهار کرد: یک برنامه ریزی صحیح و باثبات می تواند در اقتصاد کشور ما تاثیر گذار باشد.

    این کارشناس اقتصاد بین الملل در ادامه با بیان اینکه بعد از برجام، طلا و ارز را به چه کشورهایی می توانیم صادر کنیم عنوان کرد: تولیدات طلا و ارز درکشورمان به آن اندازه نیست که بتوان تولید کرد اما کشوری همچون هندوستان، که نفت خیز است پیشرفت خوبی در زمینه صادارت این صنعت دارد.

    طاهری در ادامه از تفاوت دستگاه های طلا در داخل کشور با کشورهای دیگر گفت و یادآورشد: طلاسازان کشورمان تجربه چندین هزارساله دارند اما حمایتی از این دستگاه ها نشده و باتوجه به اینکه رقابت دراین صنعت، نسبت به کشورهای دیگر وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها