عصر خودرو

وزیر اقتصاد پاکستان اعلام کرد :

پاکستان به دنبال دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول

عصر بازار- وزیر اقتصاد پاکستان اعلام کرد قصد دارد برای حل برخی بحران‌های مالی از صندوق بین‌المللی پول وام دریافت کند.

پاکستان به دنبال دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، اسد عمر، وزیر اقتصاد پاکستان، گفت: دولت این کشور قصد دارد برای حل برخی مشکلات مالی خود از صندوق بین‌المللی پول وام دریافت کند.

    وی گفت: قرار است اواخر ماه جاری با مقامات صندوق بین‌المللی پول در این باره دیدار کند.

    کارشناسان بر این باورند پاکستان امیدوار است بتواند برای جلوگیری از سقوط اقتصاد خود 8 میلیارد دلار از این صندوق وام دریافت کند. این کشور همچنین به دنبال دریافت وام‌های جدید از چین است و این در حالی است که چینی‌ها سرمایه‌گذاری‌های بالایی در ساخت جاده و حوزه انرژی در پاکستان انجام داده است.

    هفته گذشته صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: پاکستان با مشکلات جدی اقتصادی از جمله کاهش رشد، بالا بودن کسری حساب جاری و کمبود ذخایر ارزی بین‌المللی روبه‌رو است.

    هارالد فینگر، کارشناس ارشد صندوق بین‌المللی پول که هفته گذشته به پاکستان سفر کرد می‌گوید: بیشتر مشکلات پاکستان ناشی از نرخ برابری ارزی بیش از حد و عرضه بیش از حد پول به بازار توسط بانک‌ها است.

    وی می‌گوید: افزایش سریع قیمت نفت در بازارهای جهانی، عادی شدن سیاست‌های پولی در آمریکا و سخت شدن شرایط فعالیت‌های مالی در بازارهای نوپدید شرایط پاکستان را سخت‌تر می‌کند. در چنین اوضاعی رشد اقتصادی به شدت کاهش یافته و تورم بالا می‌رود.

    برچسب ها