عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

فولاد کارخانه‌ها روی زمین مانده است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به رکودی که در بخش صنعت ساختمان ، لوازم خانگی و خودرو وجود دارد تولید فولاد کاهش یافته و تولیدات کارخانه ها روی زمین مانده است.

فولاد کارخانه‌ها روی زمین مانده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مهدی کرباسیان صادرات بیش از سه میلیون تن فولاد را برای امسال پیش بینی کرد و گفت: در حالی که سال 92 دویست هزار تن فولاد صادر شد پارسال این رقم به دو و نیم میلیون تن رسید.

    مدیرعامل ایمیدرو گفت : قیمت جهانی فولاد به دلیل قیمت شکنی چین از 700 دلار به 300 دلار کاهش و صادرات چین از 40 میلیون تن به 150 میلیون تن افزایش یافته است.

    معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود: چین حدود 830 میلیون تن درسال فولاد تولید می کند.

    کرباسیان دلیل افزایش صادرات فولاد کشور را آزاد شدن صادرات این محصول و آزاد شدن ارز فولاد وارداتی بیان واضافه کرد : بخشی از مشکل تولید فولاد در ایران بروکراسی طولانی برای تصویب تعرفه واردات است.

    وی در عین حال گفت: برخی وارد کنندگان با ممزوج کردن فولاد با فلزات دیگر از تعرفه پایین واردات آن فلزات برای واردات فولاد استفاده می کنند.

    کرباسیان افزود : نباید به صادرات دست بزنیم و آن را محدود کنیم البته باید در نظر داشت با توجه به محدودیت های تبادل پول که برای کشور وجود دارد نمی توانیم به هر کشوری صادرات داشته باشیم.

    به گفته معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ،‌ در بخش تولید باید به سمت کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده حرکت کرد.

    وی اضافه کرد : با توجه به رکودی که در بخش صنعت ساختمان ، لوازم خانگی و خودرو وجود دارد تولید فولاد کاهش یافته و تولیدات کارخانه ها روی زمین مانده است.

    کرباسیان گفت : سهام ذوب آهن سه ماه است که در بورس روند منفی دارد.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه این وزارتخانه تبعیضی میان بخش تولید دولتی فولاد و بخش خصوصی قائل نیست اضافه کرد : در سال آینده 10 میلیون تن گندله وارد صنعت فولاد و کمبود این محصول رفع و کشور از وارادت آن بی نیاز می شود.

    وی میزان ذخایر سنگ آهن کشور را دو میلیارد و هفتصد میلیون تن برآورد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها