عصر خودرو

تقویت ارزش بازار در معاملات هفتگی فرابورس ایران

عصر بازار- آیفکس در پایان دادوستدهای چهارشنبه با نشان دادن عدد ۶۸۵، ۹ واحد رشد معادل ۱.۳ درصد را نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل تجربه کرد و ارزش بازار فرابورس نیز با رشد بیش از ۵ میلیارد ریالی به عدد ۷۸۲ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال رسید.

تقویت ارزش بازار در معاملات هفتگی فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، درهفته‌ای که گذشت با وجود یک روز معاملاتی کمتر، آیفکس رشد 1.3 درصدی داشت و ارزش بازار فرابورس نیز با افزایش 0.7 درصدی همراه شد.
    بر اساس این گزارش، 4 روز معاملاتی این هفته فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که 631 میلیون ورقه بهادار در 78 هزار نوبت به ارزش 6 هزار و 588 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت؛ این اعداد نشانگر افت 21 درصدی حجم و یک درصدی ارزش معاملات در قیاس با هفته پیشین است.
    آیفکس در پایان دادوستدهای چهارشنبه با نشان دادن عدد 685، 9 واحد رشد معادل 1.3 درصد را نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل تجربه کرد و ارزش بازار فرابورس نیز با رشد بیش از 5 میلیارد ریالی به عدد 782 میلیارد و 479 میلیون ریال رسید.
    بر اساس این گزارش، در بازار اول 55 میلیون ورقه بهادار به ارزش 139 میلیارد ریال داد و ستد شد و بازار دوم هم با رشد 53 درصدی حجم و 25 درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل از آن، شاهد داد و ستد 368 میلیون ورقه بهادار به ارزش 762 میلیارد ریال بود.
    در هفته معاملاتی منتهی به 9 دی‌ماه، گروه فلزات اساسی با سهم 16 درصدی در جایگاه اول معاملات بازار سهام ایستاد و محصولات شیمیایی و بانک‌ها هم با سهم 16 و 13 درصدی در رتبه دوم و سوم جای گرفتند.
    همچنین در بازار پایه 101 میلیون اوراق بهادار به ارزش 124 میلیارد ریال و در بازار ابزارهای نوین مالی 107 میلیون اوراق به ارزش 5 هزار و 563 میلیارد ریال خرید و فروش شد.
    بیشترین حجم معاملات روزانه درهفته چهل و یکم سال جاری با داد وستد 225 میلیون ورقه بهادار در روز چهارشنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات هم در روز یکشنبه به میزان 2 هزار و 947 میلیارد ریال رقم خورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها