عصر خودرو

حضور پررنگ خریداران در آخرین روز معاملاتی هفته

رشد ۲۲۱ واحدی شاخص‌ کل بورس تهران

عصر بازار- بازار سهام امروز با رشد تقریبی حجم و ارزش معاملات همراه بود، بازاری که با غلبه تقاضا بر عرضه سهام انگیزه‌ای جدید برای شناسایی بازدهی پیدا کرده است.

رشد ۲۲۱ واحدی شاخص‌ کل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 9 دی‌ماه 94 با افزایش 221 واحدی به رقم 61 هزار و 691 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 55 واحد رشد عدد 9 هزار و 651 واحد را به نمایش گذاشت.

    همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 414 واحدی به رقم 67 هزار و 655 واحد دست یافت، شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 189 واحدی به رقم 42 هزار و 301 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 287 واحدی عدد 139 هزار و 984 واحد را تجربه کرد.

    شاخص کل فرابورس نیز امروز با افزایش 4 واحدی به عدد 685 واحد رضایت داد.

    براساس این گزارش در معاملات امروز نماد معاملاتی 3 شرکت گروه مپنا با 58 واحد، بانک تجارت با 44 واحد و بانک پاسارگاد با 30 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی 3 شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 22 واحد، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 10 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر نیز با 10 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 120 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 550 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 46 هزار و 857 نوبت داد و ستد بود.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان فارس نو، بین‌المللی توسعه ساختمان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پخش البرز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ایلام، گروه سرمایه‌گذاری آتیه  دماوند و حق تقدم خرید سهام آن، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز در نماد معاملاتی مواد اولیه دارویی البرز بالک با کد به کد شدن 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 250 میلیون تومان از سوی سهامدار حقوق به کد شرکت‌های تابعه همراه بود.

    در نماد معاملاتی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایران نیز امروز 62 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد و 760 میلیون تومان از سوی سهامدار حقوقی این شرکت به کد شرکت‌های تابعه تهاتر شد.

    بر اساس این گزارش ، امروز بازار سهام با اقبال خریداران همسو با حمایت حقوقی‌ها در کانال‌های حمایتی سهام همراه شد به طوری که با وجود فشار عرضه اما اقبال خریداران سهام مانع از ریزش قیمت‌ها از مرزهایی روانی حمایتی قیمت سهام در اغلب نمادهای بزرگ بازار از جمله بانکی‌ها شد.

    در این زمینه امروز بانک صادرات همسو با معاملات 2 طرفه و بازارگردانی سهام روی دامنه نوسان مثبت قیمتی منطبق شد.

    در نماد معاملاتی بانک تجارت نیز امروز تقویت تقاضای سهام در الگوهایی حمایتی این سهم به رنج شدن قیمت در دامنه نوسان مثبت قیمتی منتهی شد.

    بنابراین گزارش، انتظار برای برچیده شدن تحریم‌ها در روزهای آینده و افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به فعال شدن سوئیفت و امکان جابجایی پولی و مالی ایران با دنیا و افزایش انگیزه خریداران سهام به ویژه در گروه بانکی انجامیده است.

    این در حالی است که قیمت نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی امروز به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید.

    بازارهای جهانی در حالی به استقبال تعطیلات سال نو میلادی می‌روند  که قیمت اغلب کالاهای پایه به دلیل تورم جهانی و افت شدید تقاضا با کاهش‌های قبل ملاحظه‌ای مواجه شدند. در این زمینه هر تن مس در بازار کالایی لندن امروز به 4 هزار و 689 دلار رسید.

    بر این اساس، بازار سهام امروز بازاری متعادل بود که با افزایش تقاضای سهام از سوی اغلب معامله‌گران حقیقی روی دامنه نوسان مثبت قیمتی در اغلب سهم‌های جذاب بازار رنج شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها