عصر خودرو

در پی ثبت کاهش حجم معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا؛

سیگنال شیمیایی بورس به بازار

عصر بازار- در بازار محصولات شیمیایی پس از نوسان قیمت های پایه شاهد عقب نشینی حجم معاملات بودیم که می تواند بر دورنمای بازار تأثیر بسیاری داشته باشد.

سیگنال شیمیایی بورس به بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در بازار محصولات شیمیایی پس از نوسان قیمت های پایه شاهد عقب نشینی حجم معاملات بودیم که می تواند بر دورنمای بازار تأثیر بسیاری داشته باشد. با توجه به عقب نشینی خریداران و کاهش حجم معاملات در بازار محصولات شیمیایی در کنار جایگاه و شرایط فنی آن بسیاری از فعالان بازار نگران وضعیت پیش رو هستند.

    همان گونه که در اوایل هفته قبل از تعطیلی روز گذشته به آن اشاره کردیم روند صعودی بهای پلیمرها در بازارهای داخلی متوقف شد تا جایی که بهای برخی از گریدهای پلیمری وارد فاز کاهشی شد. این در حالی است که هنوز برخی از انواع پرمخاطب رشد قیمت دارند که با توجه به صعود قیمت ها در ابتدای هفته و مخصوصاً اعلام کاهشی قیمت های پایه ، شاید تا پایان هفته رشدی شکننده و ناچیز برای کل بازار به ثبت برسد.

    همچون سال های گذشته در روزهای سرد سال شاهد کاهش حجم تولید در صنایع پایین دستی مصرف کننده پلیمرها هستیم که تاکنون تأثیر خود را با کاهش حجم معامله پلیمرها در بورس کالا برجای گذاشته ولی با توجه به اعلام کاهشی قیمت های پایه جدید این انتظار وجود دارد که با بازگشت خریداران ، حجم معامله در بورس کالا نیز تقویت شود.

    در روز دوشنبه شاهد معاملات محصولات شیمیایی در بورس کالا بودیم که به دلیل تعطیلی روز سه شنبه ، زمان عرضه ها تغییر کرد. این معاملات باعث شد تا در هفته جاری حجم معامله محصولات شیمیایی به 13 هزار و 818 تن کاهش یابد که به نسبت هفته پیش از آن 6 هزار و 887 تن حجم معاملات در این گروه کالایی کاهش داشت که از افت 33 درصدی حکایت می کند.

    با توجه به افزایش شتابان حجم معاملات در هفته گذشته شاید این افت از اهمیت چندانی برخوردار نباشد زیرا در شرایط سخت معاملاتی در بازار پتروشیمی ها ، همین روند کلی نیز شرایط طبیعی و متعادلی را نشان می دهد.

    عقب نشینی حجم معاملات در بازارهای مختلف محصولات پتروشیمی ، افت قیمت های جهانی ، اعلام کاهشی قیمت های پایه جدید ، تغییر زمان عرضه ها در بورس کالا ، کاهش حجم تولید در صنایع پایین دستی ، ضعف نقدینگی و محدودیت بازارهای مصرف در کنار شرایط سخت صادرات را باید واقعیت های این بازار دانست که بر شرایط عمومی و دورنمای معاملات و قیمت ها مؤثر خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها