عصر خودرو

در معاملات روز دوشنبه؛

موج طلا و ارز بازار سکه را نوسانی کرد

عصر بازار- اگر چه روز دوشنبه هفته جاری قیمت سکه در بازار آتی بورس کالای ایران به تاثیر از بازارهای جهانی با روند نزولی روبه رو شد، اما بهای سکه در بازار نقدی به دلیل رشد تقاضا روند مثبتی را تجربه کرد.

موج طلا و ارز بازار سکه را نوسانی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز دوشنبه بهای سکه در سررسیدهای مختلف بازار آتی با کاهش نرخ روبه رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با کاهش 0/54 درصدی نسبت به معاملات روز یکشنبه با نرخ 936 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 936 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/6 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 936 هزار تومان معامله شد و کاهش0/65 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 939 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0/76 درصدی را نسبت به روز یکشنبه اخیر رو به رو شد.

    نکته قابل توجه در معاملات روز دوشنبه گذشته این بود که علاوه برگشت بهای سکه آتی از مرز 940 تومانی، سه سر رسید ابتدایی نیز بر محور 936 هزار تومان معامله شدند.

    حجم معاملات قراردادهای آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 5 هزار و 714 قرارداد و ارزش آن به بیش از 536 میلیارد ریال رسید .

    روند قیمت سکه در بازار نقدی نیز به دلیل مناسبت های مذهبی با رشد قیمت رو به رو شد، این در شرایطی است که نرخ ارز نیز با افزایش مواجه شده است.

    به این ترتیب با وجود این که قیمت سکه تمام افت کرد و از مرز 940 هزار تومانی پایین تر آمد، اما بهای نیم سکه، ربع و سکه یک گرمی به دلیل رشد تقاضا با افزایش نرخ رو به رو شدند.

    بر این اساس ارزش هر قطعه نیم سکه به 475 هزار تومان و هر ربع و سکه یک گرمی به 263 و 171 هزار تومان رسید.

    از آنجایی که به عقیده تحلیل گران، تغییرات طلای جهانی در هفته ی جاری در صورت شکستن مرز قیمتی 1060 دلاری منفی  ارزیابی می شود بنابراین این عوامل در کنار افزایش تقاضا ممکن است تحرکات منفی برای بازار در پی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها