عصر خودرو

مدیر شعبه هامبورگ بانک ملی ایران :

۵۰ بانک آلمانی با ایران عملیات پرداخت دارند

عصر بازار- مدیر شعبه هامبورگ بانک ملی ایران در هامبورگ گفت: ۸۵ درصد بانک های آلمانی انجام پرداخت ها از بانک های ایرانی را نمی پذیرند اما در عین حال ۵۰ بانک آلمانی با ایران عملیات پرداخت دارند.

۵۰ بانک آلمانی با ایران عملیات پرداخت دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، «هلموت گوتلیب» مدیر شعبه هامبورگ بانک ملی ایران گفت: بانک های آلمانی بطور فزآینده ای انجام پرداخت ها از بانک های ایرانی را رد می کنند و ظاهرا بیشتر از آمریکا می ترسند در نتیجه بعضی از صادرکنندگان کوچک و متوسط آلمانی با ورشکستگی احتمالی روبرو خواهند شد.

    وی افزود: 80 تا 85 درصد از تمام پرداخت ها در بانک  های آلمانی برای ایران در حال رد شدن است. «گوتلیب» گفت: رد پردازش پرداخت ها، نقض قوانین بودنس بانک و نظام منطقه ای پرداخت های اروپا است. بانک مرکزی آلمان وظیفه دارد تا نظام پرداخت ها را در آلمان حفظ کند و تعهدات قرار دادی تمام بانک های اروپایی بمنظور انتقال به بانک منطقه ای اروپا را تضمین کند.

    وی خاطر نشان کرد که بوندس بانک براین باور است مسئول اجرای قوانین نظام منطقه ای پرداخت اروپا نیست و نمی تواند بانک ها را مجبور به پذیرش پرداخت ها کند. این در حالی است که وزارت دارایی آلمان می گوید این مسئله به وزارت اقتصادی و بوندس بانک مربوط می شود و وزارت اقتصاد هم از اظهار نظر در این باره خوداری می کند.

    دی زد بانک، بانک های منطقه ای هلابا و دویچه بانک به دیگر بانک های آلمانی در جهت رد انجام پرداخت ها از ایران ملحق شده اند و اکنون فقط 40 تا 50 بانک آلمانی از 900 بانک آلمانی و چندین بانک اتریشی با ایران ارتباط بانکی دارند.

    بر همین اساس، سفیر آمریکا در برلین هم از عدم پذیرش بانک های آلمانی برای انتقال پرداخت ها از ایران استقبال کرد و به روزنامه هانلدزبلات گفت: شرکت های آلمانی به تحریم های آمریکا علیه ایران به شدت پایبند هستند.

    این در حالی است که «ماس» وزیر خارجه آلمان بارها گفته که خواهان نجات برجام است و از طرفی هم تهران اعلام کرده که اگر روابط تجاری او با اروپا حفظ نشود از برجام خارج خواهد شد.

    همچنین وزیر خارجه آلمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: برای زنده نگه داشتن برجام نیازمند راه حل های مستحکمی هستیم. بنابراین مسیرهای پرداخت باز هستند و تجارت با ایران ممکن خواهد بود.

    بر پایه این گزارش، پرداخت های مرتبط با ایران یک موضوع حساس است و بانک هایی که در این رابطه تحریم آمریکا را نقض کنند با جریم های سنگینی روبرو می شوند و در سال 2015 میلادی کامرز بانک به پرداخت 1.5 میلیارد دلار و بانک فرانسوی بی ان پی 9 میلیارد جریمه به دولت آمریکا محکوم شدند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو