عصر خودرو

با کاهش کسری بودجه ایتالیا؛

سهام آسیایی تقویت شد

عصر بازار- با انتشار گزارشی از کاهش زودتر از انتظار کسری بودجه دولت ایتالیا، وحشت از فروش اوراق قرضه این کشور کاهش یافت؛ سهام آسیایی تقویت شد و یورو از افت بازگشت.

سهام آسیایی تقویت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز چهارشنبه، با انتشار گزارشی از این که ایتالیا با سرعتی بیشتر از آن‌چه انتظار می‌رفت کسری بودجه را کاهش خواهد داد، وحشت از سقوط قیمت اوراق قرضه این کشور کاهش یافت و یورو از پایین‌ترین سطح 6 هفته‌ای خود بازگشت و سهام آسیایی بالا رفت.

    روزنامه محلی ایتالیا، کوریر دلا سررا، گزارش داد که ایتالیا تا سال 2020 کسری بودجه خود را که قبلاً 2.4 درصد اعلام شده بود، به 2 درصد کاهش خواهد داد.

    انتشار این اخبار یورو را تقویت کرد. ارز واحد اروپا با گمانه‌زنی‌ها در مورد این که افزایش قابل‌توجه کسری بودجه ایتالیا باعث خواهد شد مشکلات مربوط به بدهی و کسری تجاری این کشور و در نتیجه اتحادیه اروپا، بیشتر شود، افت کرده بود.

    یورو با این اخبار 0.3 درصد و تا نرخ 1.1585 جهش کرد و به 5 هفته افت متوالی خود که آن را به پایین‌ترین نرخ 6 هفته‌ای 1.1506 رسانده بود، پایان داد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، 0.2 درصد رشد کرد.

    شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ 0.5 درصد بالا آمد و سهام سنگاپور 0.9 درصد جهش کرد.

    نیکی ژاپن که در ابتدای معاملات امروز افت کرده بود، ضررهای خود را جبران کرد و در نهایت تنها مقداری جزیی از سطح بسته شده دیروز پایین‌تر ماند.

    شاخص بهای سهام آمریکا، ای‌مینی اس‌اندپی500 و داو جونز، هر کدام با جبران افت اولیه، 0.2 درصد رشد کردند.

    بازارهای چین به علت تعطیلات رسمی بسته بودند و از 8 اکتبر دوباره کار خود را آغاز خواهند کرد. بازار سهام کره‌جنوبی هم به علت تعطیلات رسمی بسته بود.

    در بازار ارز، شاخص دلار از بالاترین سطح 6 هفته‌ای خود که در روز سه‌شنبه ثبت کرده بود بازگشت و در برابر ارزهای مهم جهان به رقم 95.314 واحد رسید.

    برچسب ها