عصر خودرو

حدود ۸۵ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شد

عصر بازار- براساس آخرین آمار منشره تاکنون بالغ بر ۱۰۷ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران سراسر کشور واریز شده است.

حدود ۸۵ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، قیمت گذاری و خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی از جمله سیاست‌های حمایتی اعمال شده از سوی دولت در سال‌های گذشته بوده و نقش موثری در جهت دادن به الگوی کشت و بهره برداری از اراضی کشاورزی داشته است.

    در‌ این بین تولید گندم به عنوان اساسی‌ترین محصول موردنیاز کشور همواره مورد توجه خاص سیاستگذاران بخش کشاورزی بوده به طوریکه تمام زنجیره عرضه این محصول از سوی دولت مدیریت می‌شود.

    هرساله باتوجه به نیاز کشور خرید تضمینی گندم از سوی دولت انجام می‌شود و مطالبات گندم کاران نیز به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری بیش از 9 میلیون و 456 هزار تن گندم بالغ بر 125 هزارو 488 میلیارد ریال از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.

    همچنین در ازای خرید تضمینی گندم بالغ بر 107 هزارو 165 میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران سراسر کشور واریز شده و مابقی مطالبات تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود.

    براساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی گندم کاران استان‌های البرز، بوشهر، تهران، خوزستان، سیستان وبلوچستان، قم، گلستان و هرمزگان مطالبات خود را دریافت کرده اند و طلب کشاورزان مابقی استان‌ها نیز به زودی تسویه حساب می‌شود.

    لازم به ذکر است که امسال همچنین 329 هزارو 838 تن دانه‌ی روغنی کلزا از کشاورزان 31 استان کشور خریداری شده است.

    همچنین در برخی استان‌های کشور علاوه بر گندم و کلزا، 819 تن گلرنگ و 1381 تن دانه‌ی روغنی آفتابگردان خریداری شده است.

    برچسب ها