عصر خودرو

در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی

روند کاهشی قیمت مس شدت گرفت

عصر بازار: قیمت مس در جریان معاملات دیروز به طور مشهودی کاهش یافت، این کاهش در پی آن اتفاق افتاد که نگرانی‌های دست‌اندرکاران بازار از انتشار آمارهای ناامید‌کننده اقتصادی در روزهای پیش‌رو شدت گرفته است.

روند کاهشی قیمت مس شدت گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، در جریان معاملات دیروز، سه شنبه، قیمت مس در بازار COMEX نیویورک رقمی معادل 1.22 درصد افت کرد و به سطح 2.514 دلار در هر پوند رسید (هر پوند تقریبا معادل 450 گرم است).  قیمت فلز سرخ پیشتر در روز 8 جولای با ثبت 2.381 دلار به ازای هر پوند به کمترین میزان خود در 6 سال اخیر رسیده بود.

    بر اساس برنامه زمان‌بندی، امروز چهارشنبه گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در کنار آمار تولید صنعتی، معاملات خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاری ثابت در ماه ژوئن منتشر خواهد شد.

    تحلیل‌گران بازار انتظار دارند اقتصاد چین در جریان سه‌ماهه دوم سال 2015 رقمی معادل 6.9 درصد رشد داشته باشد که از رقم 7 درصدی فصل پیش‌ کمتر است.

    آخرین آمار از وضعیت اقتصادی این کشور آسیایی نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی این کشور کماکان شکننده است و نیاز به ادامه سیاست‌های تحریک رشد اقتصادی مشاهده می‌شود.

    در بازار فلزات لندن نیز در جریان معاملات دیروز سه‌شنبه قیمت مس کاهش 26 دلاری داشت و در سطح 5565 دلار در هر تن معامله شد.

    کارشناسان تقویت ارزش دلار را نیز در کاهش قیمت در بازارهای کالا دخیل می‌دانند. بعد از دستیابی یونان و اتحادیه‌ اروپا به توافقی در زمینه بحران بدهی‌های یونان کارشناسان معتقد هستند احتمال افزایش سریع‌تر نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافته است. افزایش قیمت دلار منجر به گرانتر شدن خرید کالاها در بازارهای بین‌المللی برای دارندگان دیگر ارزها می‌شود.

    برچسب ها