عصر خودرو

رشد بخش کارخانه‌داری چین پس از ۱۵ ماه افزایش متوقف شد

عصر بازار- یک نظرسنجی خصوصی نشان می‌دهد که رشد بخش کارخانه داری چین پس از ۱۵ ماه افزایش متوقف شده و سفارش های صادرات با سرعت زیادی کاهش یافته است.

رشد بخش کارخانه‌داری چین پس از ۱۵ ماه افزایش متوقف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  تسنیم ، پکن باید برای کاهش تاثیر جنگ تجاری با آمریکا قدمی بردارد. شاخص های اقتصادی چین افت اقتصادی را نشان می‌دهند.

    جف نگ، اقتصاددان ارشد آسیا گفت:« منتظر کاهش عملکرد اقتصادی چین بودیم، ولی میزان آن بیش از انتظار ماست».

    یک نظرسنجی خصوصی نشان می‌دهد که رشد بخش کارخانه داری چین پس از 15 ماه افزایش متوقف شده و سفارش های صادرات با سرعت زیادی کاهش یافته است. یک نظرسنجی رسمی تضعیف بیشتر بخش تولید را نشان می دهد.

    شاخص رسمی تولید در ماه سپتامبر از 51.3 در ماه اوت به 50.8 رسید، یعنی پایین‌ترین حد در هفت ماه گذشته. این شاخص در 26 ماه متوالی بالای 50 بود. امتیاز بالای 50 یعنی توسعه اقتصادی و پایین تر از این حد یعنی رکود اقتصادی.

    جف نگ گفت:« به نظر من باید منتظر کاهش بیشتر تا پایان سال جاری باشیم». او اشاره کرد احتمال دارد چین نسبت نقدینگی را در بانک‌هایش کاهش دهد تا نقدینگی و رشد کلی افزایش یابد.

    نسبت نقدینگی مقدار پولی است که بانک ها باید به عنوان بخشی از سپرده شان در خزانه داشته باشند. کاهش آن، مقدار پولی را که بانکها می‌توانند به اشخاص و شرکتها قرض دهند، افزایش می‌دهد و در نتیجه هزینه های وام گیری کاهش می یابد.

    دولت چین ابزارهای دیگر هم برای مدیریت سیاست پولی خود دارد.

    گرچه هنوز هم به خاطر جنگ تجاری خطر افت اقتصاد چین وجود دارد ، ولی به نظر جف نگ این کشور در بخش هایی برای کاهش تأثیر عوارض توسعه خواهد یافت و رشد اقتصادی به این دومین اقتصاد بزرگ جهان باز خواهد گشت.

    برچسب ها