عصر خودرو

برگزیت هفته‌ای ۵۰۰ میلیون پوند برای بریتانیا هزینه دارد

عصر بازار- بررسی های انجام گرفته شده از سوی مرکز اصلاحات اروپا نشان می دهد که برگزیت هفته ای ۵۰۰ میلیون پوند برای دولت بریتانیا هزینه خواهد داشت.

برگزیت هفته‌ای ۵۰۰ میلیون پوند برای بریتانیا هزینه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، مطالعات اخیر نشان می دهد که تصمیم بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا هفته ای 500 میلیون پوند معادل 650 میلیون دلار به دولت این کشور هزینه وارد می کند و پس انداز مردم را به مخاطره می اندازد. 

    تحقیقات انجام گرفته شده از سوی مرکز اصلاحات اروپا نشان می دهد که اگر بریتانیایی ها در ماه ژوئن 2016 میلادی رای به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا می دادند، اقتصاد این منطقه در حدود 2.5 درصد کوچکتر نمی شد. این بررسی بر اساس تاثیر اقتصادی برگزیت بر روی بریتانیا تا پایان ژوئن 2018 میلادی است.

    همچنین فاینانس های عمومی تا 26 میلیارد پوند در سال کاهش پیدا کرده است که معادل 500 میلیون پوند در هفته است. بر همین اساس رشد اقتصادی بریتانیا در نیمه نخست سال جاری میلادی به عنوان ضعیفترین رشد اقتصادی در یک دوره شش ماه از نیمه دوم سال 2011 میلادی به بعد محسوب می شود و شرکت های بریتانیایی سرمایه گذاری خود را کاهش داده اند و شرایط بعداز برگزیت را با دقت رصد می کنند.

    در حالی که فقط شش ماه تا زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه مارس سال 2019 میلادی باقی مانده، «تراز می» نخست وزیر بریتانیا خواستار ارائه طرح های پیشنهادی جدیدی از سوی اتحادیه اروپا برای تسهیل در شرایط بعداز برگزیت شده است. 

    البته بسیاری از فعالان بخش تجارت و سرمایه گذاران نگران این مطلب هستند که تصمیمات سیاسی باعث شود که بعد از برگزیت، بریتانیا پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با ضرر بسیار بزرگی روبرو شود و به لحاظ بازارهای مالی و شریان های تجاری آسیب ببیند.

    بر پایه این گزارش در همه پرسی سال 2016 میلادی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، شماری از طرفداران برگزیت بر این باور بودند که این طرح برای بریتانیا سودمند خواهد بود دیگر لازم نیست که بریتانیا هفته ای 350 میلیون پوند به این اتحادیه واریز کند؛ ضمن اینکه در بلند مدت رشد اقتصادی بریتانیا از چین و هند سریع تر خواهد بود.

    برچسب ها