عصر خودرو

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛

سیاست‌های جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار پول و ارز تصویب شد

عصر بازار- شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهادات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت مدیریت بازار ارز را بررسی و تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد.

سیاست‌های جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار پول و ارز تصویب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهادات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت مدیریت بازار ارز را بررسی و تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد.

    در جلسه صبح شنبه این شورا که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد؛ رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت بازار ارز ارائه کرد و سیاست های بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز تصویب شد.

    به موجب این سیاستهای ارزی، کلیه صادرکنندگان غیرنفتی موظفند ظرف سه ماه بعد از صادرات، ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه و یا به ترتیبی که بانک مرکزی معین می کند ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی برگردانند. صادرکنندگانی که در چارچوب دستورالعمل مربوطه عمل کنند، با تصویب دولت مشمول تشویق و تسهیلات صادراتی خواهند شد.

    در این جلسه همچنین اختیارات لازم به رئیس کل بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز داده شد. بر این مبنا، بانک مرکزی از طریق بانک ها و صرافی های مجاز در بازار ارز مداخله و اقدامات لازم برای کنترل نرخ ارز انجام خواهد داد و قیمت مبادله در بازار ارز را نیز به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد کرد.

    طبق یکی دیگر از مصوبات این جلسه، هر شخص حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات بانک مرکزی می تواند به هر میزان اسکناس ارز وارد کشور نماید.

    برچسب ها