عصر خودرو

نفت آمریکا از برنت پیشی گرفت

بازگشت نفت به کانال ۳۶ دلار

عصر بازار- قیمت نفت در بازارهای جهانی علی‌رغم اندکی افزایش همچنان تحت فشار کندی تقاضا و تولید بالاست و در کانال ۳۶ دلاری در نوسان است.

بازگشت نفت به کانال ۳۶ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  به دنبال ترس از کند شدن تقاضا که بر نگرانی‌ها در مورد تولید بالا و نزدیک به رکورد نفت در جهان افزوده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان ضعیف و تحت فشار است.

    این نگرانی‌ها از سال گذشته تاکنون دو سوم قیمت نفت را کاهش داده است.

    علی رغم افزایش افزایش 15 دلاری نفت برنت اما این نوع نفت 36.77 دلار در هر بشکه معامله شد و نفت خام آمریکا با 17 سنت افزایش بشکه ای 36.98 دلار فروخته و از نفت برنت پیشی گرفت.

    روز گذشته نفت برنت در پایان معاملات 3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    درحالی که تولید جهانی در نزدیکی رکورد بی سابقه قرار دارد، تقاضا برای نفت تاکنون تغییر نکرده است و این امر مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شده است اما احتمالا تغییر خواهد کرد.

    تحلیلگران جی بی سی انرژی معتقدند تقاضا برای محصولات نفتی در اروپا در ماه اکتبر برای نخستین بار در 10 ماه گذشته منفی شد و رشد تقاضا برای بنزین و گازوئیل در چین، یکی از قوی‌ترین حمایت کنندگان قیمت در سال گذشته نیز کند شد.

    به نظر گروه سی ام ای، «وضعیت تقاضا به گونه ای است که از بازگشت قیمت‌ها به محیط افزایشی حمایت نمی کند. سرعت رشد اقتصادی هنوز در حال کاهش است. رشد در بازارهای نوظهور نیز کند است. احتمالا رشد اروپا یک یا دو درصد تولید ناخالص ملی باشد و آمریکا وضعیت اندکی بهتر دارد و در مورد ژاپن کمی کمتر. هیچ افزایش تقاضا بالای وجود ندارد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها