عصر خودرو

برای سومین بار در سال جاری :

فدرال رزرو نرخ بهره را به ۲.۲۵ درصد افزایش داد

عصر بازار- بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای سومین بار در سال جاری میلادی افزایش و به رقم ۲.۲۵ درصد تغییر داد.

فدرال رزرو نرخ بهره را به ۲.۲۵ درصد افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، همانطور که انتظار می رفت بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به دلیل نشانه رشد اعتماد به اقتصاد آمریکا افزایش داد. همچنین نرخ بیکاری در ایالات متحده پایین، رشد اقتصادی مستحکم و تورم نسبتا باثبات است.

    بر همین اساس، اعضای سیاست گذاری پولی فدرال رزرو تحت ریاست جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا به اتفاق آراء به افزایش نرخ بهره 0.25 درصدی رای دادند و نرخ بهره این کشور را از 2 درصد به 2.25 درصد تغییر پیدا کرد.

    این افزایش نرخ بهره، نرخ بهره را برای وام ها، کارت ها اعتباری و دیگر وام های گرفته شده از سوی مصرف کنندگان مشخص می کند. پاول گفت: اقتصاد ما قدرتمند است. نرخ های بهره پایین مانده است و بنده به همراه همکارانم معتقد هستم که افزایش تدریجی برای بازگرداند نرخ بهره به سطح معمول به پایداری اقتصاد قدرتمند کمک می کند.

    البته بانک های مرکزی افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر از سوی فدارل رزور برای چهارمین بار در سال جاری میلادی برآورد می کنند و بسیاری از آنها موافق این اقدام فدرال رزرو هستند. در سال 2019 میلادی، مقامات فدرال رزرو انتظار حداقل سه مرتبه افزایش نرخ بهره را دارند و افزایش نرخ بهره در سال 2020 میلادی یکبار انتظار می رود.

    فدرال رزرو نرخ بهره را برای 2 سال در سطح پایینی بمنظور ترغیب رشد اقتصادی بعداز بحران مالی اتخاذ کرد؛ اما طی سه سال اخیر به تدریج نرخ بهره را افزایش داده است. بر پایه این گزارش، فدرال رزرو رشد اقتصادی آمریکا را برای سال جاری میلادی از 2.8 درصد به 3.1 درصد افزایش داد؛ در حالیکه این رقم برای رشد اقتصادی ایالات متحده در سال 2019 میلادی به 2.5 درصد به دلیل نگرانی از اختلاف تجاری پکن-واشنگتن کاهش پیدا می کند.

    برچسب ها