عصر خودرو

با ۴۸۵ واحد افت؛

شاخص به کانال ۶۸ هزار واحدی سقوط کرد

عصر بازار: در حالی که پیش بینی می‌شد با جمع بندی مذاکرات روند مثبت در تالار شیشه‌ای ادامه داشته باشد اما در جریان معاملات امروز شاخص بورس با ۴۸۵ واحد ریزش به کانال ۶۸ هزار واحدی سقوط کرد.

شاخص به کانال ۶۸ هزار واحدی سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در جریان معاملات امروز شاخص علی رغم پیش بینی روند مثبت با 485 واحد ریزش به کانال 68 هزار و 948 واحدی سقوط کرد.

    این در حالی است کلیه گروه‌های بورسی با روند منفی به کار خود ادامه می‌دهند.

    به علاوه شاخص بازار فرابوس نیز 7 واحد کاهش را تجربه کرد و به پله 812 واحدی رسید.

    بر این اساس درحالی که همگان انتظار داشتند با انعکاس خبرهای مثبت، شاهد تشکیل صف های خرید در بازار باشیم اما عرضه‌های سنگین در بسیاری از نمادهای موثر بر شاخص کل به ویژه توسط حقوقی ها موجب منفی شدن روند بازار شده است.

    کارشناسان معتقدند عامل اصلی عرضه در بازار سرمایه این است که نمادهای معاملاتی که به مجامع سالانه خود نزدیک می‌شوند فشار فروش دارند؛ چرا که سهامداران این نمادها ترجیح می‌دادند پس از رشد سهامشان در روزهای گذشته سود ذخیره کنند و به مجمع نروند و به علاوه موضوع تقسیم سودهای بلندمدت شرکت‌هاست که در برخی موارد تا بیش از 8 ماه این سود به دست سهامداران نمی رسد و بلوکه شدن سرمایه سهامداران برای آنها همانند سمی است که تلاش می کنند از آن دوری کنند.

    برچسب ها