عصر خودرو

کارشناس کشاورزی :

سرمایه گذاری در کدام بخش کشاورزی سودده تر است؟

عصر بازار- کارشناس کشاورزی از لزوم سرمایه گذاری در کالاهای اساسی همچون برنج و حبوبات که از ثبات و رونق خوبی برخوردارند،خبر داد.

سرمایه گذاری در کدام بخش کشاورزی سودده تر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شعبانعلی قلی‌زاده کارشناس کشاورزی ،درباره‌ تجارت در کشاورزی،اظهار کرد:در شرایط فعلی و با رخ دادن مشکلات اقتصادی در چند ماه گذشته، بسیاری از کالاها با رشد قیمتی زیادی مواجه شده اند در صورتیکه،مواد اولیه کشاورزی تغییر قیمت چندانی نداشته اند.

    وی افزود:در بسیاری از کالاهای مصرفی مردم،شاهد افزایش قیمت 50 تا 100 درصدی بوده ایم این در حالیست که رشد قیمت محصولات اولیه کشاورزی بسیار اندک بوده است.

    کارشناس کشاورزی با اشاره به استراتژیک بودن برخی از محصولات کشاورزی همچون برنج، تصریح کرد:به دلیل سیاست‌های اساسی کشور،دولت برای واردات این محصول هر ساله بودجه‌ای را اختصاص می‌دهد.

    قلی‌زاده بیان کرد:بنابر دلایل ذکرشده،در صورتیکه کسی بخواهد فعالیت تجاری و صادرات در زمینه محصولات کشاورزی را آغاز کند،اکنون بهترین زمان برای این کار است.

    وی یادآوری کرد:متاسفانه بسیاری از سودجویان و سوداگران از شرایط متلاطم اقتصادی کشور سوءاستفاده کرده و با فعالیت‌های مخرب خود به تجارت محصولات کشاورزی ضربه جدی وارد کرده اند.

    قلی زاده گفت: کسانی که میخواهند تجارت را شروع کنند نیازمند آموزش و تجربه هستند و برای بدست آوردن این تجربه بهتر است به مراکز تولید مراجعه کنند تا سودجویان سوءاستفاده نکنند.

    کارشناس کشاورزی ادامه داد: برای موفقیت در این حوزه باید نیازها ،اولویت‌ها واستعدادها را شناسایی و با مطالعه مناسب فعالیت خود را آغاز کرد.

    وی درباره تجارت محصولات پررونق گفت:در محصولاتی مانند برنج وحبوبات میتوان مانور خوبی داد،اماچون با نوسانات نرخ ارز روبرو هستیم و از آنجایی که حوزه مرکبات نیزجاذبه خوبی برای اشخاص صادرکننده دارد امکان تجارت در این زمینه مفید خواهد بود.

    کارشناس کشاورزی درباره چالش های کشاورزان گفت:وجود واسطه ها در فاصله بین باغ تا مصرف کننده نه تنها باعث زیان کشاورزان شده بلکه در برخی مواقع فعالان این بخش را مجبور به فروش زمین های کشاورزی کرده است.

    قلی زاده یادآوری کرد:هم اکنون روستاها از چارچوب و اصالت صادرکنندگی خود خارج شده و به مصرف کننده تبدیل شده اند وهمین عوامل باعث کوچ روستاییان به شهر شده است.

    وی درباره میزان سرمایه گذاری لازم برای تجارت در بخش کشاورزی افزود: میزان هزینه ها متفاوت و بستگی به اندازه زمین ،حجم کار و موقعیت جغرافیایی دارد و برای هر کالا برآورد های جداگانه ای از لحاظ موقعیت قرار گیری ،جنس خاک و ظرفیت های آن منطقه انجام میگیرد.

    کارشناس کشاورزی گفت:در مسئله بومی سازی و اقتصاد مقاومتی چندان موفق نبوده ایم وبرای موفق شدن ظرفیت هایی وجود دارد که هزینه هارا به حداقل و سود را به حداکثر می‌رساند.

    وی با بیان اینکه متغیرها در اقتصاد و تولید تاثیرگذارند،افرود:با اینکه تعداد متغیرهای موثر در اقتصاد کشور های دیگر  4 تا 5 مورد  است اما در ایران حدود 34 متغیر وجود دارد .همین موضوع بازار را دچار ریسک و سود دهی بالا می‌کند.

    قلی‌زاده درباره برعهده گرفتن تولید محصول کشورهای دیگر،تصریح کرد:کار بسیار مناسبی است ،اما کشاورزی ما مشکلات بزرگی مانند آب دارد و برای تولید و صادرات باید به سراغ محصولاتی برویم که آب بری کمی داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه باید در مورد کالاهای اساسی  به خود کفایی برسیم ،گفت: نباید به کشور های دیگر وابسته بشویم. اگر استاندارد ها و مقدار تولید رعایت شود خیلی خوب میتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو